Always look on the bright side..

Stressa Jenny!

Jag är inte så bra på att göra det, eller jo ibland så går det alldeles utmärkt..
Imorses vaknade jag av att min mobil som förövrigt låg på nerevåningen (hade aldrig vaknat av den annars) ringde..
Sprang ner och svara och det var ju givetvis R som ringde..
R: Hej, vad gör du?
J: Hej... det har hänt något...
R: Hehe jaa.. din häst är på rymmen..

Ja men vad ovanligt, hemskt förvånad blir jag.. verkligen! Ibland är inte min häst så populär hos sin matte, men imorses gick det alldeles utmärkt att stressa alltså.
Han hade dock för en gångs skull hoppat över stacketet och alltså inte dragit med sig det som han annars brukar. Inte avundsjuk på honom, för där han landat är det ca 80 cm snö och han lär ha fått kämpa sig ur det där..
När jag ändå var uppe passade jag på att greja med min inte alltför populära lilla unghingst. Sen greja med mockning och mat och sen direkt hem och byta om för att åka och träna. Just nu sitter jag här nyss hemkommen från activio passet och håller på att hungra ihjäl efter frukost. Men för trött för att göra någonting vettigt faktiskt..
Så att stressa tillbaka upp till stallet för att hinna med Sulan innan A kommer och vi ska åka iväg med Djina, nej det går inte idag.

Äsch nu är det dags att ta sig i kragen.. Det är ju tur att jag iaf är så noga med att mina djur ska få mat i sig, för jag menar att jag blir halvt död gör ju inte så mycket ;)
Nej men idag var ett undantag med tanke på min buse till häst..
Vi hörs senare vänner. Kram

Blivande hopp eller dressyr hingst? Det är frågan....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0