Falstersbo.

Eftersom jag inte tänkt sova innan vi ska åka (vilket är snart och väskan är fortfarande bara halv full..) så uppdaterar jag mig lite och kikar vad som hänt i Falsterbo... Jaa, hästar!

Sverige har för första gången (om jag inte har helt fel?) vunnit en sådandär superliga hoppning, jätte kul. Grattis till oss eller dom, vilket man nu vill. Det var iallafall på tiden :)

Så blev jag nyfiken över hur det gick för Tyskland, och vad är det jag ser? 12 fel och inte ens vidare till omgång två!!
Jag ska inte säga för mycket nu för jag har inte kollat vilka som startade i lagen, men så vitt jag vet så var det ca 2 år sen senast som dom vann precis allt, och gjorde flera år innan dess också.. Vad hände?
Jo man gjorde en kraftansträning i tyskland när man insåg att det var mycket skit som försigick hemma på gårdarna. Om det är ryttarnas eller tränarnas fel eller vem/vilka det nu är det är ingen som vet men helt plötsligt försvann alla toppryttare och fick inte vara med i landslaget längre och Tyskland var helt plötsligt inte lika väl framme längre.. Dom är super duktiga i tyskland, säger inget annat. Men jag tycker verkligen bara att det blivit så fruktansvärt uppenbart vad som gjort en del av deras framgångar. Men trots det så hoppas jag dom tar sig ur detdär, för det är faktiskt lite mer spännande att ha ett land som tar fram så otroligt mycket fina hästar med i toppen..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0