Seg Jenny..

Tisdag idag, vad är det för speciellt då? Ingenting egentligen?!
Jag va helt slut efter träningen igår och sådär så när jag kom hem vid nio tiden gick jag och la mig. Somna som en stock och vaknade av att min telefon ringde och kom på att jag lovat att följa med ut och parta lite. men jag var inte i skick för det igår alls..
Gick upp vid halv åtta imorse men kom fram till att det kanske var onödigt så sov en stund till och var iallafall i stallet vid halv tio. Gjorde iordning allting och sen blev det en liten ridtur på Djina. Hon har testat nu två gånger i rad min envishet..
Jag tolererar mycket med hästar men något jag absolut inte tolererar är när dom försöker skrämmas för att få som dom vill (oftast ponnysar) jag blir oftast bara förbaskad då.. Ja jag kan alltså blir arg, och när jag blir det blir jag helt galen! Men detta löste sig ganska fort, hon stod och slog med frambenen och hoppade ner för en liten brant/dike och en konstig tjej på ryggen röt lite åt henne och det verkade räcka.. Plus att vi fortsatte att rida åt de håll hon inte ville gå till..
Sen gick det faktiskt bra, Djina började slappna av och ta lite stöd i tygeln. Hon märkte att det var behagligt att göra som jag bad henne så i slutet var hon riktigt fin!
Jaja vilket fall, kom precis hem nu och funderar på att åka och träna men får se. Anmält mig till spinning ikväll, men är första reserv så inte säker på att jag kommer med faktiskt.
Jaja det löser sig, nu blir det mat iallafall..
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0