Svar på tal.

Söt mormor jag har som varit med i stallet nu och hälsat på Dino. Trots sin hästrädsla har hon klappat och pratat!

Jag pratade om detta med R senast imorse, men nu har jag hört det ännu en gång så nu tänker jag ge er alla svar här i bloggen. Jag är lite arg faktiskt..

Folk rynkar på näsan och höjer ögonbrynen när dom får veta att jag tänkt behålla Dino som hingst..

Ja det är helt sant faktiskt, alla vet inte om det men nu gör ni det.. Och jag skiter i vad ni säger, det som stör mig är att det är inte erat bekymmer. Det är ju jag som kommer få stå ut med att ha ögon i nacken varje dag, säkert vara helt genomsvettig när jag håller på med honom och jösses vad jag kommer få ångra mig ibland. Men, det är som sagt mitt bekymmer.

Och att folk har hittat på dethär med att det är onödigt att ha kvar hingstar som hingstar om man inte ska avla på dom är ju en form av lathet och okunnighet. För vill du ha en häst att tävla på som jag, och faktiskt gå långt på så har du igen att ha en hingst. Dom har automatiskt, precis som killar, mer och lättare att sätta muskler, dom har mer "power" och oftast mer vilja att arbeta än kanske en valack eller ett sto. Dessutom har min dröm sen jag var 12 år varit att jag ska få min alldeles egna hingst. Fråga mamma och pappa..

Sen har det aldrig varit prat om hur jag ska göra vad det gäller att avla på honom.. Jag kommer givetvis visa honom på rådgivningen både som 1,5 och 2,5 åring och säger dom sen i sin tur att han är tillräckligt bra så tro tusan jag kommer försöka få han godkänd. Givetvis enbart om han är redo för det, för jag är inte i behov av en häst som håller 3 år istället för 15. Kan vi sopa dethär med hingst ägandet under mattan nu? För det är löjligt att försöka få mig på "andra tankar" för ni gör det bara ännu mer självklart för mig att behålla honom som hingst.

Dessutom, har jag hundra gånger mer tid att lägga än dom flesta på sina föl och unghästar så kanske denhär gången kanske jag får en hingst som är hanterbar men ändå med mycket hingstkaraktär.. Vem vet? Time will tell..


Kommentarer
Postat av: Emla

Usch vad irriterad jag blir nu. Antingen är det okunniga människor som uttalat sig eller en som bara är avundsjuka som inte har råd att köpa en fin hingst.

2009-11-06 @ 19:40:22
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0