Världens dyraste sko?


Okej inte riktigt, men nästan..
Dessa skönheter har Stuart Weitzman gjort och han är väl lite känd för att göra ganska extremt dyra men ack så tjusiga skor..
Just denna sko är värderad till nästan 16 miljoner kronor, för en sko?!! Eller jag antar att det är två, ett par..
Men vem köper ett par skor för dessa pengar? Jaja säkert någon uppenbarligen. Vad är det då för speciellt med dessa skor mer än att det är stuart som gjort dom och att dom aldrig burits av någon än? Jo Stuart har tagit hjälp av en juvelare att skära ut 185 karat Tanzanit och 28 karat diamanter. Tanzanit är alltså den blåa äldelstenen.

Jag har aldrig sagt det innan och ni kommer nog inte höra mig säga det heller, men dessa skor, trots att dom är så fantastiskt fina får jag nog tacka nej till. Jag hade hellre spenderat mina 16 miljoner på något vettigt. Hade jag haft så mycket pengar att lägga på ett par skor, hade jag nog heller gett bort dom 16 miljonerna till någon som behövde det mer än jag. Då hade jag kunnat leva med mig själv, mer än att gå och få tåsvett i mina 16 miljoner. Hade säkert fått skoskav av dom också..

Kommentarer
Postat av: Michaela

Hoppas du får en grymt härlig helg! :)

2009-05-16 @ 00:42:58
URL: http://mejx.blogg.se/
Postat av: Em

Hoppas du får en bra lördag!

Kram ,Em

2009-05-16 @ 13:00:28
URL: http://madebyem.blogg.se/
Postat av: MALIN

Men gud, 16 mille för ett par skor!! :O

2009-05-16 @ 20:22:51
URL: http://haschplanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0