Storfiskarna majks och jemmpa.

Ja då var man hemma igen.
Kan varit en av de bästa kvällarna på hela sommaren nästan faktiskt. Haft mysigt, bara jag och Martina.
Började med att jag åkte hem till Martina och fixade fiskespön. Sen var det till att börja leta mask, givetvis fick lilla jag ta mig i kragen och ta dom små liven.. (då kan du inte kalla mig så "för fin" längre va? nej just det.. Jag gör faktiskt lite mer manliga saker med ibland :P)
Efter detta så bar det av mot Hofsnäs, fast handlade "på vägen" med.
Väl framme blev det till att försöka fixa en båt och humm fiskekort.. Jag och Martina fixade dock båda sakerna väldigt snabbt och billigt dessutom.. Ibland är det bra att vara dum blondin..
Efter många om och men och härliga skratt kom vi iväg ut från stranden sen var det bara att börja ro, vilket "fina-jag" gjorde..
Valde ut en bra plats(inte för långt bort så vi skulle orka ro tillbaka med) och självklart fick man ta sig i kragen och även trä på dom stackars maskarna på martinas spö. Själv körde jag på kastspö..
Vi som egentligen nästan räknat med att vi inte skulle få en enda fisk fick väl fisk efter fisk.. efter fisk.. Jag fick tillochmed upp en gädda. Vem fick ta ut krokarna och så då? Om inte otroligt "fina" jag..
(Känns det fortfarande som du känner mig sådär superbra nu eller? Tänkte väl det..)
Ja, när klockan började bli mycket var det bara att börja ro tillbaka och väl i land förbereda en brasa. Sen blev det korvgrillning på hög nivå. Finns det något mysigare? Gillar inte ens korv men i sådanna här lägen är det ändå ett måste.
När klockan började kännas lite mycket sa jag till Martina att jag ville åka pga alla spöken där utåt.. Vem har föresten sett torpa stenhus by night? Jag och Martina har nu iallafall, mysigt och läskigt värre.

Haft en superbra eftermiddag idag iallafall. Hela dagen har varit bra iochförsig..

Men nu ska jag hoppa in i duschen, stinker verkligen grill-rök. Inget mysigt att krypa ner i sängen såhär sen,
Men sov så gott sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0