Jag älskar dig.

Detta är nog det svåraste beslutet jag någonsin har fattat. Idag har inte riktigt varit min dag, därför jag inte uppdaterat.
Jag har hela tiden haft det i bakhuvudet att det kanske kommer bli såhär, om inte annat har mamma påmint mig...

Men jag har bestämt mig, ska prata med veterinären nästa vecka om hur det egentligen kommer bli. Goodie gäller det givetvis. Min alldels egna stjärna som gjort mig till den lyckligaste hästägaren i hela världen. Älskar verkligen den hästen, helt obeskrivligt mycket. Helt konstigt att man kan tycka om ett djur så mycket.. Han är mitt allt.
Men känns inte rättvist mot honom nu att låta honom gå och ha ont. Dessutom börjar han bli irriterad och vet inte riktigt vart han ska ta vägen längre.
Den hästen är inte gjord för att bara lulla runt i en hage, eller i skogen. Det är nästan värre för honom än att avlivas känns det som.
En häst med strålbenshälta (som vi precis fått reda på att han har) är aldrig garanterade att bli friska, trots bra skoning. Han har förövrigt den hästa hovslagare han någonsin skulle kunna få. Vilket nu också är bevisat (till alla er som tvivlat)!
Blir han bra så kan han kanske aldrig mer träna och tävla på den nivån som han faktiskt är skapt till att göra. Bli promenad häst i skogen är inget värdigt liv för en tävlingshäst enligt mig.
Man kan inte hålla ett djur vid liv bara för att jag vill det, eftersom det är inte jag som skall leva med skadan.

Dethär är helt sjukt, jag hade så mycket planer för dig och mig Goodie. Alla tävlingar vi skulle vinna, alla härliga skogsturer vi skulle rida, alla saker vi skulle klara av tillsammans, alla träningspass som bara du kan göra mig sådär gråtfärdigt glad när du ger hundra tjugo procent och verkligen visar vilken underbar häst du är..Jag vet inte vad jag ska göra utan dig...




Kommentarer
Postat av: Emla

mm men man ska inte luras utav hennes utseende hon är en lite busa som gärna biter i sin mattes sladd till datorn ;).



Jo båda kanske ja =), men nu framförallt dressyr :).



2008-08-12 @ 18:24:15
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/
Postat av: Emla

Det är ju närmre än Skara iallafall =)

föreslå dem du tycker jag ska ta kontakt med så ordnar det sig =).

2008-08-12 @ 18:47:21
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/
Postat av: Tobias

svar: det kan jag tänka mig ;D

2008-08-12 @ 18:57:41
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Anna

usch aldrig skoj när sånt händer vet själv hur d känns. Hur jobbigt som helst men som du säger promenad häst när e tävla han vill.

2008-08-12 @ 21:51:02
URL: http://annaholmros.blogg.se/
Postat av: en hemlig beundrare ;)

Han ser ju ut som värsta proffs hästen när han har den där filten på sig :P

2008-08-14 @ 07:22:01
Postat av: Jenny

Han ÄR värsta proffset :)

2008-08-15 @ 13:22:22
URL: http://jennymagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0