Strange world?

Jag blir ledsen.. Okej ledsen är inte rätt ord, mer besviken när jag tänker på hur vi människor fungerar i detta samhälle. Det enda samhälle vi någonsin kommer få uppleva och vi bygger upp det på väldigt konstiga byggstenar, tankar och påhitt.
För att vara mer precis, eller iallafall nämna en del av problemet (får jag säga så? ja klart jag får..) så bekymrar jag mig över oss tjejer.
Vi är riktigt dumma ändå (säger absolut inte att killar är mer perfekta för det är dom/ni inte, ni har andra svagheter) jag menar vi kan inte ens stå upp för vad vi tycker och tänker. Jag kom på mig själv precis, att sitta och titta på ett kort och tänka "oj vad söt den tjejen är.." det var hon verkligen, och nu menar jag absolut inte att hon är söt på ett sådant sätt så jag skulle vara intresserad av henne. Jag respekterar homosexualitet, men jag är absolut inte lagd åt det hållet själv - aldrig.
Men det är väl ändå okej att tycka så? Att en person av ett annat kön är söt eller vacker eller vad det nu än må vara. Nej, för då kommer fördommar.. Tror vi iallafall, så vi törst sällan säga sådanthär till andra tjejer.
Det finns inget så rent och glädjande som när jag fått komplimanger av tjejer, då tar jag åt mig. För jag vet att det krävs mod och säga det från hennes sida och hon skulle absolut inte säga det för att hon har någon som helst baktanke att säga det, eller säger det för att hon "måste". Hon bara tycker..
Jag avundas de få tjejer som kan säga sådant faktiskt. Jag har själv försökt bli bättre på det faktiskt..
Men på något sätt är det som om vi tjejer äger någon slags avundsjuka gentemot andra tjejer som är så fruktansvärt onödigt? Jag blir jätte trött på det! Jag säger inte att jag är perfekt, för perfekt hade varit tråkigt. Men jag tror ändå att vi tjejer borde gå ihop mer än vad vi gör istället för att stöta bort varandra. Människor vi inte känner. Din värsta fiende kanske skulle kunna vara din bästa kompis? Det vet du inte för du kanske inte ens känner henne, eller?
Det känns på något sätt som om killar inte är riktigt lika fördomsfulla?! Men jag kan absolut ha fel.. Men en sak vet jag och det är att vi tjejer har svårt att säga rakt ut vad vi tycker och tänker. Det hade för allas skull blivit himla mycket lättare och vi faktiskt gjorde det emellanåt, eller bara någon gång?!

Jag ska ta tag i dethär iallafall!


Kommentarer
Postat av: Gidde

Make a difference!!

2010-02-09 @ 08:11:28
URL: http://gidd3.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag håller med. Men tänk dig hur synd det är för männen då. Inte skulle en kille våga säga att hans tex kill kompis är söt. Alla skulle förmodligen vända ryggen åt honom för hans "homokommentar".

Det är en sjuk värld vi lever i...

2010-02-09 @ 10:02:14
URL: http://brunettebellac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0