Som ett gammalt gift par.

Som jag skrev här innan så är ju mina föräldrar iväg på lite semester.. Tillsammans!
Dom firar 20 år som gifta, och jag måste säga att just detta är en av anledningarna att jag faktiskt beundrar mina föräldrar väldigt mycket.
Ni som har varit här inne innan vet ju att mina bröder är gravt utvecklingsstörda och autistiska.
Då kan man fundera nu då..
Sätts ett förhållande på prov när man har två sjuka barn, som behöver fruktansvärt mycket uppmärksamhet och tillsyn 24 timmar om dygnet i princip.
Det finns alltså en personal var på mina bröder dygnet runt..
Tänk då också att du har ett annat vanligt jobb på detta med?! Nu ska jag verkligen inte säga att mamma och pappa ser mina bröder som ett jobb. För det vet jag att dom inte gör, jag menar att fixa dessa två vildbusar och passa upp på dom hela tiden hade dom aldrig gått med på att göra om det inte låg fruktansvärt mycket kärlek bakom. Dessutom har jag aldrig hört dom klaga, aldrig! Snarare tvärtom, dom har lite svårt att släppa min storebror nu när han bara för några månader sen fick en egen lägenhet på ett gruppboende.

Det som jag farcineras över allra mest är egentligen att mamma och pappa inte skilt sig.
Tycker föräldrar skiljer sig hit och dit, titt som tätt nu för tiden. Men m vi säger såhär, har ni något som verkligen tär på äktenskapet, som ni verkligen skulle kunna skiljas för? Isåfall tycker jag ni kan byta med mina föräldrar en dag, så tror jag era saker kommer ses som småstrunt. Okej vissa saker kanske inte är meningen att man ska vara tillsammans för.. Men just nu känns det som att folk gifter sig med vetskapen om att det går ju faktiskt att skilja sig om det inte skulle fungera liksom..
Mina föräldrar har aldrig tid för varandra, får aldrig vara ensamma och äta middag ihop, prata och umgås. Okej jo visst någon dag sådär ibland. Men dom har en hel vecka på ett helt år då dom kan få chansen att åka iväg och ro om sig själva. Visserligen sen Jcke flytta finns det några dagar hit och dit, som nu då.
Men tänk er att leva inpå varandra sådär, man kommer från ett jobb och går på nästa (som vi nu för stunden bara kallar jobb, men tänk att skaffa ett litet barn. Det är mycket jobb i början ellerhur? Mina bröder är små barn hela livet..) aldrig få sova riktigt, alltid får gå upp timmar innan för att ta hänsyn till att någon mer måste göras iordning före. Alla småsaker för oss men som ni andra aldrig skulle kunna förstå. Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst, men det tråkar nog ut er ganska snart.
Därför tycker jag det är skönt att vara hemma själv, för jag vet att mamma och pappa förtjänar verkligen lite tid för sig själva på spa hotellet i torekov.
Förstår inte att ni kan hålla humöret uppe mot varandra så som ni gör..
Men det är väl därför Jocke och Tobbe valde just er kanske..

Kommentarer
Postat av: Emla

Mina föräldrar har varit tillsammans i över 30 år och varit gifta i 24. Mamma och pappa träffades då mamma var 14 och pappa var 22 och sen dess har dem hållit ihop. I vått och torrt :D

2009-05-27 @ 20:44:47
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/
Postat av: maria höglund

Ja Jenny, jag har alltid beundrat hela situationen och tycker att det är fantastiskt av av er alla! KRAM

2009-08-04 @ 08:30:52
URL: http://123minsida.se/stallstubbered

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0