That's just life..

Jag hade så mycket planer idag.. Men inte då...

Varning för hästinlägg nu :)

Jag försökte mig på en sovmorgon men det gick inte så bra. Dethär med att sova fram till minst elva verkar vara tekniskt omöjligt just nu. Jag får ångest om jag inte går upp..

Vilket fall, vid 12 tiden åkte jag till stallet, efter en sväng till hööks. Givetvis behövde jag lite små plock, behövde dessutom kolla om dom hade Djinas foder.. Vilket dom hade, alla säckar utom just den hon får givetvis.. Surt!

Sen blev det att ta tag i den nya pållen som förövrigt heter Sulan. Bilder hoppas jag kommer till helgen! Då ska jag och R försöka oss på att ta lite kort! Jag vet inte hur jag någonsin ska kunna flytta ifrån detta stallet.. Om det kommer gå, jag trivs så sjukt bra..
Kan ni inte bygga ut och bygga ridhus bara så stannar jag resten av livet!
Jaja, broddning på Sulan som bara det var en sak i sig. En liten bitch dendär! Hon är förövrigt tio årigt fullblod och 158 i manken.
Vi körde på med en gång, turen runt sjömarken. Då hon inte är igångsatt ville jag inte rida i ridhuset och tråka ut henne. Dessutom verkar hon ha haft problem med (varning för svåra ord... ;) ) frammåtbjudningen som hennes ägare berättade. Som vanligt satt problemet i lösgjordheten och eftergiften. Jag tror hon kommer bli mycket bättre bara hon får lite gymnastik ridning ett tag!
Vilket fall, efter Sulan var det Djinas tur. Det värsta av allt är att jag gillar verkligen den ponnyn. Hon kommer kunna bli en riktigt bra dressyrponny tror jag. Med mycket arbete dock, men jag är lite småkär!

När hon var klar började jag greja med allt i stallet och det var inte det lättaste ska ni veta då dom står inne efter avmaskningen. Ja jösses, och sen hade R lite problem så erbjöd mig att rida hennes båda sötnosar. Det var dock helt galet roligt. Det är en annan sorts ridning på dom små men samtidigt så himla kul för båda är väldigt väl skolade.. Mycket duktigare än många storhästar jag suttit på!

Efter att dom blev klara och lite halvt kalabalik i stallet fick min älskade prins Dino komma ut och mysa i stallgången med mig. Han är verkligen så himla go, jag trodde inte jag skulle lyckas pricka rätt med sådant igen. Jag har ju egentligen aldrig köpt en häst efter att dom är goa, men varje gång har det visat sig att dom är riktiga myshästar..
Dino har dessutom idag blivit utsatt för sexuella traksserier och han förstår absolut ingenting. Yes, vet vi att han inte är någon hingst än iallafall. Eller det är han ju men ja.. Han såg väldigt frågande ut iallafall! Jag och R har dock sagt det båda två att det lär dröja innan han kommer på vad han egentligen är för han är så klen och liten än, eller baby-aktig liksom..
Jaja vilket fall, vid åtta tiden var jag klar och hade gissat på (om inte jag såg hur mörkt det var) att klockan var max sex kanske. Tiden går fort när man har roligt right?

Nu blev det bara hem och duscha, äta med, vara lite social och nu blir det sova tror jag bestämt. Jag ska försöka hinna med massa grejer imorgon:

- Ta hand om hästarna på morgonen, kanske hinna göra klart i stallet så jag slipper tänka på det sen..
- Sjukgymnastik 09.30 - ca 11.30
- Rida Djina och Sulan, pyssla med Dino.
- 14.30 kommer förhoppningsvis Sulans ägare med mer mat och skriver på kontrakt och så..
- 16.00 Activio
- 17.30 Hem, duscha (upp till stallet om jag inte hunnit klart..)
- 19.00 Tjej kväll på Studio aktiv 
- 21.00? Till M och ev utgång kanske? :)

Låter som ett jobbigt schema, vi får se hur det går dethär..
Hörs imorgon. Natti natti.


Söta Djina :)


Kommentarer
Postat av: Emla

Varför känenr jag igen det här med lösgjordeheten :)hahaha.

Om bara några timmar åker jag till VArbergs kurort och ska få massage ;)

2010-03-05 @ 07:34:03
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0