Say hello to goodbye.

Hej mina vänner.

Hänt mycket konstigt senaste tiden..

Men men, livet går vidare ellerhur? För dom flesta iallafall..

Jag har haft en superdag i stallet, pysslat och grejat inför att nya träningshästen kommer imorgon. Ska bli skönt!
Dessutom har jag varit ute en tur med Djina, och med henne har det verkligen släppt. Hennes spärr har hon verkligen lagt åt sidan, vilket känns så himla skönt.
Här behövs inga inspänningstyglar (eller tyska supertricket.. knyta tyglarna i sadelgjorden..) för att få henne att jobba på med en jämna och fin bjudning i ett lugnt men aktivt tempo. Jag var super stolt över henne idag, även om jag var nära på att åka av första 100 meterna.. Pigg, sadeltvång, lindor för första gången, utan täcke och sen blåste det med. Ingen bra kombination kanske, men jag höll mig kvar och hon lugnade sig ganska snabbt..

Jaja, väl hemma blev det mat och sen gymmet. Innan det han jag svänga förbi apoteket med.. Skulle hämta ut ett recept som jag fixat imorses till hästarna på maskmedel. Men här hade dom helt glömt bort det verkar det som, så var lite små sur..
(ska dock va glad att han skriver ut alls utan att veta att dom säkert har mask..)

Jaja, tisdagspasset - Activio=döden!
Fy, alltså det är hemskt.. Men hemskt skönt samtidigt, ja det är en konstig känsla!
Dessutom har man inte fördel av att man tränar mycket nu. Desto mer man tränar desto kortare blir vilopauserna..
Skulle ha 3 min vila mellan varje topp typ, eller aktiv vila som det heter då det fortfarande är förbränningszon.. 75% av maxpuls är fortfarande lite jobbigt. Men min vila bli max 30 sekunder nu förtiden då har jag gått från att ligga mellan 85-90% ner till 70 kanske... INTE OKEJ! Kanske ska skita i att träna ett tag så jag får sämre kondition och längre vila? Haha ne det skulle jag inte klara..
Jag älskar träningen!

Men nu är det dags för återhämtningen, sova!
Vi hörs imorgon.
Kram

Söta Linus har lite problem i snön..
Linus egna I-landsproblem.. Träning - MAT / Vila - Hungrig..?


Kommentarer
Postat av: lisa!

du har en unghäst va? :)

2010-03-03 @ 14:49:24
URL: http://llisahedman.blogg.se/
Postat av: lisa!

okej :) jag bara undrade! vad vill du göra av honom då? hoppning eller dressyr? :)



ja, han är superfin! och tillverkade min skrutta alldeles innan han slutade som avelhingst - så det tackar man väl för :D haha

2010-03-03 @ 15:11:42
URL: http://llisahedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0