Ja det var väl ungefär vad jag hade att säga..

Är det helg än?
Ja det verkar så, mina helger utmärker sig dock inte längre.. Inga fler sovmornar och ingen extra ork, men det gör inget. Mina sovmornar är när jag får sova till sisådär åtta vilket inte är fy skam alls faktiskt!

Började med den nya sexåringen idag, eftersom jag ville vara pigg om hon skulle göra samma sak som igår.. Det var nog det värsta jag sett i hela mitt liv.. Hade jag suttit på ryggen i det läget hade jag varit... mos! Bokstavligen! Aldrig träffat på en häst med detta udda beteende, trodde dessutom hon tagit död på sig själv efter en någon minuts galna språng och grejer. Hon bara låg i ridhus spånet och vägrade gå upp, förmodligen så chockad över sitt eget beteende. Jag önskar verkligen att hästar kunde prata ibland och säga vad dom tänker och känner och givetvis vad dom råkat ut för. På ett sätt tycker jag synd om henne nästan, eller så var det mest dumheter.. Ja, vi har grubblat och grubblat hela högen men ingen kommer fram till något bra..
På söndag ska jag iallafall sitta på henne, skyddsväst, hjälm och knäskydd - Check!

Idag har det gått bra iallafall, allihopa faktiskt. Dessutom har det gått väldigt fort, tack vare A. Vi åkte sen iväg på lite äventyr till Kungsbacka, hann med att shoppa lite hästsaker men också att springa in på Kungsmässan och kika lite. Mysdag!
Blev lite stopp på vägen också, av olika anledningar.. Haha!
Nu är jag jätte trött, funderar på vad jag ska hitta på men känner att det nog får bli en lugn myskväll faktiskt. Ganska skönt trots allt faktiskt!
Imorgon ska jag till Svenljunga, lovat att rida en av E:s andra unghästar som bara är sutten på, en snygg Frieser korsning. Ja jösses, vi får se hur detta går.. Ska givetvis hinna med det lilla monstret också och lilleman ska få sig en sväng också (ponny-hingsten)..
Jag har egentligen inte så mycket att dela med mig av, så..

Eller jo! Föresten, jag har gått och surat över en sak hela dagen...
Att folk kan med..?!
Där sitter ni och surar över att ni inte kan åka på solsemester och lyxa till det för att planen inte får lyfta pga att ni inte ska behöva störta på kuppen..
Sen evakueras folk från sina hem, sin trygghet, sina liv... Dom får lämna kvar sina djur och vet inte om någonting kommer finnas kvar när dom kommer tillbaka, varken hem eller djuren.
Pinsamt att folk då sitter och beklagar sig över att dom får tillbaka sina pengar och kan åka på semester kanske lite senare iår eller när det nu kan tänkas bli?! Jag menar hade någon kunnat så hade dom nog satt i proppen i dendär vulkanen för länge sen.. eller grävt bort den eller något.
Själviska idioter hela högen, inse någon gång hur lyckligt lottade vi faktiskt är!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0