New start.

Nu har jag tillochmed fått massa sms där folk frågar vad som händer egentligen. Alltså sådan stor grej är det inte, ni kan va lugna. För mig är det stort men jag tror inte ni drabbas särskilt mycket faktiskt.
Egentligen vill jag vänta att berätta tills jag får veta mer, men jag har iallafall bestämt mig för att ta upp min dressyrträning på allvar igen. Gjorde ju ett försök i augusti förra året, men så fick jag action jobbet och allt kändes hopplöst för jag trodde inte Goodie skulle blir bra. Vilket han faktiskt blev, tillochmed frisk förklarad dagen efter jag tackat ja till jobbet. Otur? Ja. En hästägare som var gladast i världen? Ja det också iochförsig..

Jag har kännt senaste tiden att jag inte klarar mig längre nu. Jag måste ta upp iallafall träningen på riktigt igen och jag vill göra det riktigt. Så jag har kikat runt lite och bland annat pratat med Sabine Rueben i Tyskland och en tjej i skåne som jag berättar om en annan dag.. Hoppas jag..
Givetvis, om jag nu får detta måste jag ju flytta. Vilket för mig innebär enbart lycka, och dessutom ska jag ta tillbaka min älskade Goodie. Men han får vara kvar hos Jenny ett tag till.
Dom ska förövrigt åka ner till Minna Telde igen nästa vecka och vara med på conrad schumacher träningen. Glömt att berätta om sist dom var där ju?
Ja minsann minna hade suttit upp på mitt lilla yrvärder för att känna på byterna och trampa han lite. Vilka omdömmen min lilla buse fått. Fina ord från en sådan ryttare som henne, tror ni jag var stolt när Jenny ringde och berätta? Ja jösses!


Min dag igår då?
Ja som ni märkte var det ju dåligt med uppdatering igår, men jag hade fullt upp hela dagen och kom hem jätte sent.
Åkte ner till skåne där jag då hälsade på dessa två dressyrryttare som jag pratat med om jobb. Fick hälsa på alla dessa fantastiskt fina hästar.
Kikade vart jag eventuellt skulle bo om det blir detta jobbet och sen tog jag bilen tillbaka mot Helsingborg. När jag ändå är nere i skåne vill jag ju passa på att träffa min absolut favorit, Sara (även kallad bill) och Jimmie då givetvis. Båda två från 3Action tiden..
Det blev andra stopp på vägen hem med, mycket trevligt. Men var inte hemma fören jätte sent!

Idag var det upp som gällde, dock drog jag mig till in i det sista. var ganska sliten sen igår!
Möte och sen blev det gymmet och träna, hem en stund och äta. Sen blev det gymmet och yoga pass igen. helt underbart. Hann inte mycket mer än hem och sätta mig här innan Jimmie ringde och berättade att han var i Göteborg och hämtade sin bil. Visst passade väl han på att ta en sväng till mig, så lilla Jenny har åkt BMW cab idag såhär på natten. Otroligt trevligt.
Men nej, nu har jag skrivit alldeles för mycket. Så uppdaterar mer imorgon.
Kram på er.

Kommentarer
Postat av: Emla

Meh Jenny hur ska jag och Wilma klara oss då :)

2009-05-20 @ 17:32:32
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0