Again.

Ja då var jag här igen då. trevligt va? Kul med en dag då jag faktiskt tar mig tid att skriva lite extra..
Vi var i Lingen en sväng, men tävlingarna höll inte på så länge till så vi ville inte betala för biljetter och se bara 3 ekipage eller vad det nu var. Men vi lyckades smita in till framridningen, där både Tinne Vilhelmsson var (som förövrigt blev placerad) och så stora namn som Isabelle Werth. Hon var tydligen missnöjd med seriebyterna vad E kunde höra, hon var riktigt sur när hon kom ut. Men visst tusan vann hon ändå..
Jaja jag var ganska nöjd med att se framridningen, det ger mig mer än själva programmen om jag ska vara helt ärlig. Man får se hur dessa stora namn och duktiga ryttare löser problemen, inne på banan så blir det inte riktigt samma grej.

Vilket fall, nog om häst-tjat nu. Jag ska nämligen åka iväg ikväll, jag ska med E på någon avslutningsfest. En kille här på stall ramsbrock som jag kallar för kalle, pga kalleskaviar, resten får ni räkna ut själv.. kommer aldrig ihåg vad han heter. Dessutom är han tysk så.. Han ska iallafall sluta av någon anledning och detta ska ju tydligen firas. Så tänkte jag skulle kika med en sväng, imorgon börjar jag inte heller fören vid halv elva så jag får sovmorgon!
Kommer ha massa att göra imorgon dock för att E är ledig. Men det fixar väl lilla jag.

Igår låg jag, E och M och kikade på The Notebook förövrigt.. Ingen av dom hade sett den, och med tanke på att det är en av mina favoritfilmer hade jag ju den på datorn. M höll sig vaken, men stackars E somna efter halva filmen. Men va härligt faktiskt. Dom jag bor med är verkligen hur mysiga tjejer som helst. Känns väldigt bra! Men saknar ändå alla mina vänner hemma, vissa mer andra mindre.
Men jag håller ut, kommer ha lärt mig något fruktansvärt mycket tills dess att jag kommer hem. Så får man se vad som händer efter det.
Ne dags att göra sig iordning då. Måste försöka hinna ringa hem med, bara M kan komma tillbaka från stallet med telefonen. det är ju dock inte mer än 200 m för mig att gå och hämta men ni kan aldrig ana hur mycket man springer fram och tillbaka här hela dagarna. Så jag och E har tagit bilen... :)


Kommentarer
Postat av: Emla

Jenny jag ska göra en pappfigur av dig och ställa i mitten av volten i paddocken. Det går ju inte als bra längre. Men Wilma är extremt brunstig nu ochhon springer och töntar sig emot Roccas som inte fattar vad han ska göra :)

2009-06-06 @ 20:58:23
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/
Postat av: Emla

Ja jag har funderat på att hota med att du kommer :). Hon får gå denna helgen sen så är jag ledig hela veckan så då ska vi börja träna igen. hon måste få bort sin tjockismage :)

2009-06-07 @ 12:34:13
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0