När ska ni vakna upp människor, och inse att alla är inte som du och jag?

Då var man hemma igen, efter första jobbiga dagen denna helgen. Varit på jobbet sen nio imorse och slutade kl nio nu ikväll. Varit en lååång dag kan jag lova.
Började med att jag och min brukare var ute och gick en stund. Sen packa vi ner lite mackor och åkte till stallet. Där dom förövrigt hade städdag. Hade faktiskt gärna varit med på den istället. Dumt nog hade jag lovat min brukare redan innan att vi skulle hem till mig och dricka kaffe så hela tiden sura han på mig för att jag gjorde något annat än att satte mig i bilen för att åka hem till mig. Kaffe och kaka är det viktigaste i livet.. och åka bil då.
Vilket fall, efter detta blev det stan och äta. Där höll jag faktiskt på att ge upp. Men efter att han som vanligt fått som han ville så satt vi på lilla krogen och åt mat. Svängde förbi någon kiosk också, tänkte jag kunde tanka på min mobil. Man får ju passa på! Där träffade jag min gamla klasskompis Karen, som jag inte sett sen vi sluta skolan. Jag kände inte igen han för fem öre. Fanns väl en del förklaringar kanske, den första är att han verkar bott på gymmet sen dess! :) Men va så kul att se han, helt klart bästa killen som gick i våran klass. Får man säga så? Jaja, nu gjorde jag det!
Sen hade vi ju hans kompis då, som jobbade i denna kiosk. Idag tror jag nästan på kärlek vid första ögonkastet! Så får man däremot inte säga så jag tar tillbaka det! ;)
Jaja tog en genväg till bilen. Men eftersom det var marknadvet jag inte om det var så mycket en genväg. Men jag har en sak jag verkligen måste få berätta för er, vet att långt ifrån alla som var där idag läser detta. Men vill att fler folk ska få en tankeställare. Detta förekommer mer ofta nämligen än vad många tror. Min brukare jag hade idag syns det ganska tydligt på att han är om man då kan kalla det "annorlunda". Sen hörs han och märks ganska mycket med tanke på att han är nästan helt döv och har sina speciella ljud och sådär.
En dag då som denna när man går igenom en stor folkmassa så kan jag lova att över hälften av människorna måste vända sig om och glo på min stackars brukare. Herregud han är inte dum i huvudet för att han är autistisk människor!! Han kanske inte förstår allt, men allvarligt talat. Varför måste man vända sig och glo ögonen ur sig på en kille som aldrig skulle kunna försvara sig mot detta? Sen finns det faktiskt olika sorters "glo" med. Det finns mer bara titta sen finns det stirra... Man kan vara nyfiken och känna sympati, sen finns det sådant som är när man kollar in för att man inte kan förstå sig på dom. En del ser tillochmed äcklade ut! tro mig, jag har växt upp med detta och jag känner igen vad som är det ena eller det andra. Ni som stirrar, er skulle jag faktiskt vilja springa fram och klappa till, hårt! Så kanske ni skulle kunna vakna upp ur eran lilla bubbla och inse att ni har det fruktansvärt bra samtidigt som ni måste inse att alla människor inte har det som ni, och det viktigaste av allt.. Inte är som er. Dom är tusen gånger bättre!

Nu ska jag sova, ska upp snart igen och jobba! godnatt på er.

Kommentarer
Postat av: Emla

men som tur är så kommer det fler helger haha.
Har den tjejen du pratade om någon som riden sin häst/ponny nu?

2008-05-04 @ 08:21:05
URL: http://emeliecarlen.blogg.se
Postat av: Emla

går det att åka buss dit haha, men kan hjälpa till om hon vill :)

2008-05-04 @ 13:35:56
URL: http://emeliecarlen.blogg.se
Postat av: Emla

fråga du så får vi se hur det blir =)

2008-05-05 @ 10:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0