Why do all the good things come to an end?

Sa att jag skulle gå och lägga mig i tid idag.. Hade behövt det!
Men så hittade jag videosar på mig och Goodie, dom jag spela in och skickade iväg till Norge, Schweiz och Tyskland och allt var det var när jag hade tänkt sälja han. Just nu är jag glad att det blev som det blev med allt, men man blir ju däremot inte mindre sugen av att börja träna igen. Jag kommer snart krypa ur skinnet om inte allt blir bra snart! Sen börjar alla tävlingar nu med. redan varit tre stycken som vi hade kunnat vara med på om vi hade varit friska. Jag tror inte ni fattar hur beroende jag är av dethär med att få tävla. Det är mitt liv, och man I love it. När jag får åka och tävla är jag verkligen lycklig. Det är jag väl nu med, men jag saknar det. Nu sitter jag bara framför datorn och får se resultaten hur ens kompisar och konkurrenter plockar placeringar eller kanske tvärtom. Jag vill ju vara där med dom. Känna alla tävlingnerverna och vara sådär lite skadeglad när den personen du inte tycker om gör lite missar! hehe ne fy elaka Jenny! Men det är ju sant, ser mycket hellre att det går bra för mina vänner än att det går bra för dom snobbarna som man ibland stöter på inom dressyr-sporten.
Denna helgen som kommer är det tllexempel en kul tävling nere i skåne. Hade jag haft ponnyn kvar så hade det väl antagligen varit året höjdpunkt - Hästhagen, också i skåne. Var där flera år i rad med Mistral, just under påskhelgen. Första året var det våran första nationella tävling och stackars matvraket satte gräs i halsen precis innan vi skulle in på banan så han sprang (eller gick) och hosta sig igenom ett helt program. Då var tävlingsmänniskan i kroppen fruktansvärt besviken minns jag! Men som vanligt gick det ganska snabbt över. Var också då en av kompisarna blev diskade pga att en knapp från kavaj (under ritten) gått sönder. Men sen har jag aldrig gillat danska domare! hehe.
Jag vill träna och tävla! NU!
Undrar om man får tävla med gips? det borde man ju få.. Isåfall så kan jag lova att så fort Goodie blir bra så!

Annars så är det faktiskt bara en vecka kvar nu, nästa tisdag ska jag träffa min läkare Ola, och på onsdag ska Goodie tillbaka till åby.
Om vi har väldigt tur är båda bra, men tror faktiskt bara det är Goodie som blir friskförklarad. Jag menar hur tur som helst kan man ju inte ha ;)
Jag tror ännu mindre på Gud efter detta halvåret.. Eller så har jag väl bara gjort många dumma saker..? ;)

Men när jag tänker på sånthär så brukar jag alltid försöka se det ur någon annans perspektiv. Ett litet undernärt barn från afrika..?
okej, jag klagar inte längre! Gipset kan få sitta där, jag har det ju trots allt fruktansvärt bra. Så.. När blir nästa operation? Nej det ska väl vara slut med sånna förhoppningsvis men.. Helt plötsligt känner jag mig väldigt lyckligt lottad och kanske kan vänta ett tag till med tävlingar och liknande. Men får nog lägga av att titta på alla filmer då.
Men nu ska jag iaf sova. Behövde bara skriva av mig lite, och titta det hjälpte ju! ;)
image94
Jenny och Mistral i hästhagen.
image95

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0