Lycka gånger två.

God eftermiddag på er!
Hoppas allt är bra med er alla idag. Dock lika bra som jag mår tror jag ingen mår idag. Känner mig som den lyckligaste personen i världen just nu. Nämligen fått ta på mig ridbyxorna idag, jo det är sant! Goodie är frisk förklarad om som sagt blev jag av med gipset igår så idag har jag fått rida!
Första gången på över 4 månader och jag är helt överlycklig. Känns som all nervositet bara rann av en när man fick beskedet att goodie inte halta längre. Nog för att jag visste det egentligen, men så kommer man till kliniken och dom är ju lite hårdare och sådär. Men nej, veterinären sa att han såg jätte fin ut! Ärligt talat ville jag faktiskt bara slänga mig om halsen på henne då. Men jag ville ju inte skrämma henne så avstod det.
Så påvägen hem sa jag till mamma Nej, nu klarar jag inte mer. Jag kan inte vänta tills imorgon, kan jag inte få rida idag? Så tittar med små hundögon och visst smälter hon! Så hem och byta kälder bara och hämta sadeln, sen upp och fixa iordning. Solstrålen och goodie vandra omkring i skritt i ridhuset i hela 25 min! Kändes som min första ridlektion när jag var sex år ungefär. Ingen aning om vad jag gjorde, men kul som fan! ;)

Inget kan förstöra min dag nu, inte ens att jag vet att du ljög för mig. Iallafall igår! Men jag bryr mig faktiskt inte längre, ville bara att vi skulle bli vänner. Känns ju löjligt annars! Men men som sagt det spelar ingen större roll nu ändå!
Gillar dock inte när folk ljuger och tror att man inte förstår det. Jag menar, jag är en sånn person som vill tro väldigt gott om människor tills dom bevisar motsatsen. Kommer jag på mig själv någon gång med att tänka tvärtom blir jag faktiskt väldigt sur på mig själv. Inte för jag tycker illa om dig egentligen nu heller, fick bara en anledning mer till att inte bry mig! Fine, I'm happy! :)

Fem veckor nu har jag som vi ska sättas igång, på dom veckorna lär ju både jag och goodie hinna vänja oss. Var föresten lite orolig att jag inte skulle komma i ridbyxorna, men vet ni? Det gjorde jag.. dom var tillochmed lite stora. Det var dock lite av en besvikelse kanske. Men det fixar jag! ;)

Jaja nu får man väl ta och komma ner lite på jorden igen kanske.. Ska snart köra mamma in till stan. Hon och jobbarkompisarna ska ut och äta och sådär... "bara". Det är nämligen därför jag får köra och hämta idag.. Jag är inte 10 längre! Fast för ens föräldrar så förblir man väl det i princip hela livet! :)
Vilket fall, innan det har mamma bokat mig för make-up och lite rådgivning. Kanske ni inte visste men sånt gör jag. Kommer bli ännu mer när jag fått utbilda mig sen! Bästa jag vet!
Har en del tips jag tänkte dela med mig av någon gång lite längre fram i min blogg. Så vill ni veta får ni väl fortsätta läsa (och nej det kallas inte att muta, nejnej).
Men dags att göra lite nytta!
Ha en underbar sol dag mina vänner!
Kram kram!
image115

Kommentarer
Postat av: Tobias

svar: inte, vem är det nu ? ;O

2008-03-26 @ 19:02:11
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0