Bäst är inte alltid bra.

Piiuh gissa om det gick undan i skogen? speciellt nu när det börjar mörka med ju.. Helt slut. Men gick ändå mycket bättre än vad jag trodde.. Några mindre incidenter, men ingen djur skadade sig.. Matte fick lite ont i baken av en svart galen hund som sprang rätt på bara. Men lite lerinpackning har ju aldrig dödat innan.. och ett stackars rådjur blev också offer för denna galna svarta varelse.. Vände dock och började skrika åt oss, fick oss en rejäl utskällning där. Dock förstår jag inte rådjurs språk... Det låter bara sådär lite halv galet, ni som hört det vet.. Ni andra, bor väl för långt in i städerna eller något.
Vilket fall, inga större händelser alltså..

Tänkte berätta om en grej jag har väldigt ont av när folk gör. Det gör mig faktiskt både ledsen och fruktansvärt förbannad. Tagit upp det innan så ni som läst bloggen flitigt kanske inte känner för att läsa detta. Men vilket fall, fått en hel del nya läsare så jag berättar det för er med... Kan aldrig ta upp det för många gånger ändå så.
Idag på jobbet, när vi var i Fjärås medvåra brukare var vi inne på ett fik, min brukare fick litet utrbrott som jag tror berodde på kak-suget (vem har inte det ibland liksom ;)) det som fanns där passade väl helt enkelt inte.. Efter detta lilla utbrott, som jag mest skratta åt. För det hela måste faktiskt sett ganska komiskt ut. Lilla jag kom springande där efter..ja..
Vilket fall så satt det givetvis en gammal tant och bara gapa över detta här.. Har folk aldrig folk sett människor med någon typ av utvecklingstörning (vad det nu än kan vara) innan eller?
Det var inte detdär gapandet denna tanten gjorde som sen övergick i ett vänligt leende.. Det var detdär gapandet som är mer "vad tusan håller dom på med.." och kanske andra dumma tankar vad vet jag?
Det första jag tänker säga om detta är: Ja, jag må vara liten och ganska ung för att ha detta jobb, men det hade inte spelat någon roll. När kak-suget tar i överhand så gör det det. Eller vad du nu än kan vara.. Jag eller någon annan kan inte göra något som helst åt detta.
Sen, jag förstår inte vad som skall vara så intressant med dessa människor som kanske inte alltid beter sig som du och jag.. Jag menar vad ger dig mer rätt att sitta och stirra på dom än andra människor? När det är någon annan så vet ju varenda en som är lite äldre än tio kanske att man sitter helt eneklt inte och stirrar på folk, man gör bara inte det.
Möjligtvis att du kan kika lite men för guds skull gör det då med glimten i ögat och ett litet leende på läpparna. På något sätt känns det mer okej då. Det finns ju faktiskt dom personerna som trots deras utvecklingstörning som faktiskt förstår det du håller på med, även om du inte kan tro det..
Eller så gör du helt enkelt det bästa av allt, det som alla små mysiga barn brukar göra.. tittar och frågar. Inga frågor är dumma frågor. Lovar att jag skulle besvara varenda en så gott jag bara kunde.
Åh vad irriterad jag kan bli på denna typ av människor, även om det är långt ifrån alla. Men det räcker med dom få som gör det, eller beter sig illa. För mig är det ni som är "annorlunda"..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0