Gå säkert hem från krogen.

Äntligen, vi på 3 har inte längre bara Friend finder, nu kan man också använda sig av en sms tjänst som vet precis vart du befinner dig och om du behöver hjälp.
safepoint

Hur bra som helst.
Funkar på det viset att du är påväg någonstans kanske mitt i natten, hem från krogen eller vad det nu kan vara.
du smsar 72550 med texten SAFE 30 (tjänsten är aktiverad då i 30 min, maxtiden som går är 400 min) du får då ett sms att tjänsten är aktiverad och det är nu du kan känna dig säker! ;)
Nu är det nämligen såhär, safepoint söker av vart du och din mobil befinner sig och går allt som det ska får du efter 30 min (om det är det du valt) ett sms där dom frågar om din lilla färd gått som den ska.
Om det gått bra så smsar du tillbaka SAFE OK, då har tjänsten avaktiverats för denna gången. Om du inte svarar, skickas det först ut sms till 5 av dina närmaste vänner (som du enkelt kan välja innan på deras hemsida) sen också safepoint call center som i sin tur larmar 112 eller polisen.
Så måste du verkligen gå hela vägen hem själv kan ju faktiskt detta vara ett alternativ.

Att observera är att tjänsten kostar 10kr per använding (vilket det kanske kan vara värt eller? skippa dendär extra lunchen och du kan använda den ett par gånger, inte så svårt ellerhur?)
OCH, det som inte förvånar mig alls, den funkar inte om man har Tele-2... Mycket lustigt!
Ledsen alla comviq människor, men jag kan gottgöra er med att fixa mycket förmånliga priser till er hos 3..?

Jag tycker iallafall dethär här jättebra, tydligen har det kommit in en del falsk-larm redan. Vilket inte alls är bra med tanke på att då tar ju faktiskt polisen sådant mer oseriöst nästa gång. Men kan ju hoppas på att detta kommer bli ett bra system när fler och fler använder det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0