tjuvlyssnat.se

Två överblonderade tjejer ~14 kliver på bussen, sätter sig ner och börjar prata högt.
Tjej 1: Asså Sara, jag har målat om mitt rum! Jag har typ målat blått!
Tjej 2: Men lilla gumman.. Blått är ju såååå 2008.
Det blir tyst en liten stund.
Tjej 1: Men det är ju 2008 nu.
Tjej 2: Men åååh! Vem håller koll på det... Allvarligt?!

Det är två timmar innan skånederbyt mellan Malmö och Helsingborg och ut från ett tåg kommer 100 Malmösupportrar som letar sig upp på huvudplan på Knutpunkten.
Malmösupportrarna (vrålar i våldsam, samljudande kör): HATA, HATA, HATA HELSINGBORG!
Samtidigt sitter en tjej ~16 och hennes vänner på McDonalds precis bredvid platsen för allsången. Hela lokalen tystnar tills det att klackens ekande sakta försvinner ut mot gatan.
Tjejen (bryter tystnaden vid sitt bord): Om de nu hatar Helsingborg så mycket, varför åker de då hit?

Tjej 1 ~16: Alltså, vilka hejar du på?
Tjej 2 ~16: Eh vadå? Hockey eller?
Tjej 1: Ehm...
Tjej 2: Eller fotboll?
Tjej 1: Nej sån vad heter det... Politik?
Tjej 2: Aha... Vi hade sånt val i skolan förra året då röstade jag på Miljödemokraterna. Jag tror de är bra.


Kommentarer.. överflödiga..

Kommentarer
Postat av: Emla

Ja fy, sånt är inte roligt alls.
Aja, det är ju bara att säga till, jobbar ju till 5 varje dag just nu, sen efter utbildningen vet jag inte.

2008-04-29 @ 21:26:12
URL: http://emeliecarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0