Simply the best.

Sen tänkte jag uppdatera lite om helgens händelser i Göteborg. Ni som inte vill behöver ju inte läsa. Skandinavium Horse Show har ju nämligen hållt på där så gott som hela veckan. Jag satt själv helt bänkad framför tv:n idag i tre timmar i hopp om att få se dressyren. Eftersom jag själv tävlade mot en del av dom som är med där för bara några år sen så kändes det extra roligt. Men visa dom någon dressyr? Nej, inte ens en enda ritt. Fruktansvärt tråkigt! Vilket fall, Holland vann ju dendär nya lag grejsen som jag inte förstog meningen med för fem öre. Vilket fall, så hör jag attdet arhelt uselt. Alla dressyrhästarna hade betett sig som om dom inte varit ute och tävlat. Då även Lussans häst Isidor. Som jag förövrigt inte gillar överhuvud taget. Men men det är ju bara för att lussan är lussan.
Vilket fall såg jag hoppningen, som Meredith Michaels-Beerbaum vann. Vilket dom verkligen förtjäna! Vilken häst du har människa, och det vet hon ju om också.. Förövrigt är Shutterfly värderad i över 100 miljoner kronor, men så är den ju också en av världens bästa hästar. Men vem sa egentligen att man inte kan tjäna pengar på hästar? Handlar väl om tur då kanske, men ville bara påpeka det.
image205

En annan stor händelse där iår, var ju faktiskt något som alla faktiskt kan känna igen. Vem vet inte vid dethär laget vem Malin Baryard- Johnsson är? Nej precis dom flesta vet ju faktiskt det nu. Hennes stjärnhäst Butterfly Flip sa nämligen hejdå till stora tävlingar just idag, inne på Skandinavium. Denna häst har givetvis betytt oerhört mycket för Malin, och hon ska vara glad om hon någonsin för uppleva en sådan häst igen! Men fanns det något bättre sätt att avsluta karriären på än just idag i Skandinavium? Nej, det var fint faktiskt!
Jaha ja, hur gick det nu då för dom svenska ryttarna kan man undra? I finalen blev Rolf-göran Bengtsson tia och Helena Lundbäck elva. Jag blir verkligen trött av att bara kolla på denna "stilryttare".... Men nej, hoppas ni alla som varit där och kollat haft det lika kul som jag nästan hade framför tv:n. Hoppas också ni gjort av alla era pengar på onödiga saker från mässan. För det har nämligen inte jag! :D Jag har inte varit ens i närheten av Skandinavium på hela helgen så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0