Happy.

Inom ungefär en månad kommer jag få reda på om jag kommer bli den lyckligaste hästägaren på denna jord.. Kanske också den olyckligaste. Nämligen såhär att en häst i vårat stall ska ha föl, och idag pratade jag med fia och sa att om det blir en hingst vill jag ha första tjing. En hingst efter det stoet med topstam och den underbart vackra First wish (9-9-10 i gångartspoäng och 10-10 i ridbarhet säger mycket? Ni som inte förstår är 10:or det bästa man kan få och dom är inte direkt givmilda med att ge ut sådant) som alla gör alla dressyr ryttare grön av avund är ju då pappan. Med tanke på att han nu är ur avel så kommer han inte lämna så många årgångar, och ja.. Blir det en hinst så kommer goodie vara till salu.. igen och så blir det ett litet föl! Då skulle jag ju kunna passa på att plugga med! Helt perfekt!


Ja, så nu är det bara att hålla tummarna. Eller kanske inte egentligen, för jag vill inte sälja min Goodie egentligen. Älskar den hästen över allt annat. Skulle göra vad som helst för honom. Men det är då allt kommer in, antingen har jag en häst som är mysig att vara med och jo visst underbar att rida men kommer aldrig kanske kunna gå mer än St. George.. Eller så skaffar man en häst som kanske inte alls är någon stjärna att hantera men en riktig stjäna ute på tävlingsbanorna.. Oj vad jag kommer ångra mig många gånger men men. Min Bugannto försvann ju precis framför näsan på mig så.
Nej nog om hästar nu, även om jag vet att det faktiskt ät en hel del hästmänniskor som faktiskt läser detta men en hel del andra personer med och vill inte skrämma iväg er helt!

Vad har jag gjort idag då? Jo efter att jag erövrat köket och tvättstugan så var det dags för stallet. Sen hem och hjälpa mamma att träna våran galna hund som ska tävla snart. Hon har tydligen fått för sig att hon ska hoppa på allt och alla när det blir tävling. Jag menar i lydnad då så är det ingen höjdare. Men idag gick det bara fint. Hon skötte sig som en riktigt lydig hund ska göra, man såg dock tendenserna mellan varje övning.. Men det lär finnas kvar tills hon dör!
Sen sprang jag in i godisladan på vägen hem faktiskt och köpte lite godis.. så länge sen sist så tyckte att det var på tiden nu! Han som jobbar där (ingen aning vad han heter) är så himla mysig! Nej, men är det sant? har du äntligen blivit av med gipset nu? måste kännas helt underbart? och då är jag ändå inte där ofta.. Sånt älskar jag verkligen, när folk lägger sådant på minnet. Man känner sig liksom viktig då. Likadant när man pratar med en främmande människa på telefon och man har presenterat sig lite fint och dom säger islutet Ja, men tack så mycket då jenny. Eller något sådant, man märker liksom då att dom bryr sig. Sånt gillar jag! :)
Men nu ska jag lägga mig i sängen och ringa ett väldigt viktigt samtal. Får hoppas att han kommer ihåg mitt namn iallafall! :S
Men först in och kolla vad det går för bra filmer imorgon på bio. Blir myskväll med syster imorgon :)
Men men gonatt med er allihopa!

Kommentarer
Postat av: emla

aa okej, det är en rejäl bit i från mig hehe.
Det är ju ifall dem behöver så är jag tillgänglig.
Blir att skynda på med körkortet då =)

2008-04-10 @ 23:13:45
URL: http://emeliecarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0