Gamla vardagen närmar sig med stormsteg.

Då var man hemma igen, och på onsdag nästa vecka börjar jag jobba! Kul att börja med ett jävla (förlåt) 25 timmars pass. Tack för den.
Jaja sen är det bara onsdag jag jobbar nästa vecka så... Får väl ringa till V:s mamma med så jag får jobba lite där med. Ska bli grymt kul, kanske kan gå till lekborgen med henne eller något! Va mysigt!
Alltså gick läkarbesöket idag ganska bra, ska tillbaka om ca ett halvår för utvärdering och sådär. Sen är det bara att vänta och se hur dommen blir. Likaså hur det blir med anmälan. Fick ett berv häromdagen där dom skrev att dom pratat med sjuksköterskan i fråga som givetvis inte kommer ihåg situationen. Vilket inte är så konstigt! Det var ju ändå snart 9 månader sen allt hände... Men vilket fall så påstår röntgen avdelningen att dom aldrig skickar hem patienter direkt så som dom gjorde med mig. Vilket alltså betyder att jag har gått hem helt självmant med krossad hand. Jo men det gör ju säkert en normal människa. Ännu mer gå och jobba med det i 2,5 månad. Jag va fan tillochmed ute och körde rullstol med en utav mina brukare jag hade. Bärde den dumma skit stolen 4 våningar bara några dagar efter jag gjort mig illa. Jo, men det gjorde jag säkert bara för att jag visste att min hand borde opereras.. Pundhuvuden!

Jaja, efter göteborg åkte jag till goodie och var där en stund. En väldigt lång stund, brukar bli så nu förtiden. Då vet man att man börjar komma igång riktigt igen. Sen hem och cykla lite och äta. Sen hamnade man här och nu ska jag se på the hills innan jag somnar!
Hatar verkligen folk som diskuterar sådanthär i bloggar. Eller nej inte hatar, men ogillar det skarpt!
Vikt och liknande. Jag bryr mig ärligt talat inte om folks bantingmetoder hur dom tränar eller vad dom äter. Jag är så sjukt trött på sådant. Jag själv bryr mig inte så mycket om sådant mer än att jag inte vill gå upp i vikt. Jag vill kunna unna mig saker som är gott ibland och så men jag tänker inte svälta mig för det. Tränar för att må bra och för att det är kul. Så fick jag reda på en sida som man kan gå in och få lite träningstips och så. Där man får hjälp av experter och sådär. Men först, måste man räkna ut sitt BMI. Vilket visade att stackars Jenny var undernärd förstår ni.. och då får inte jag vara med och leka! Jag är varken för stor eller för liten och det enda jag ville ha hjälp med var lite träningstips. Så helt plötsligt är det bara väsentligt om man väger 40 kilo för mycket? är inte det jättebra att fler människor börjar tänka på sådanthär med vikten så det inte blir ett problem längre fram? Jag menar hur svårt kan det vara med lite tips bara? Död åt den hemsidan! Sådant gör mig irriterad, det är synd om dom överviktiga! Men vi som inte får vara med då? Utestängda och ensamma! :(

Vet inte hur många det är som läser blondinbellas blogg här. Men för en gång skull så måste jag säga att dom senaste dagarna har jag tyckt om henne, skarpt!
Det är nämligen så att hon fått ett väldigt opassande brev från en äldre man som skrivit väldigt obehagliga saker till henne. Man ska inte dra alla över en kant och sådär. Men det är ju såhär det kanske börjar för att sedan utveckla något som blir till Englas mödare eller varför inte personen som dödade Arboga-barnen?! Vilket fall, i sådanna här lägen skulle jag faktiskt vara för dödstraff, känns hemskt att behöva säga det. Men kanske inte ens behövs, släpper dom in 42-åringar som vi så fint kallar honom, med andra fångar så lär han inte leva speciellt länge ändå...
Förlåt om jag låter kall nu, men jag kan inte känna någon sympati gentemot en sådan människa. Inte ens om han psyktiskt sjuk eller vad det nu än ska kallas. Hon var bara ett helt oskyldigt barn! Hon (dom) hade hela livet framför sig!

Jaja nu ska jag lägga mig och kika på the hills en stund. Kärlek! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0