Vilken dag..

Jag har haft en såndär lång dag igen..
Hunnit med nästan allt jag skrev igår.. Nästan..

Jag gick upp klockan sex imorses för att börja med hästarna. Fick med mig A ut på en härlig tur så både Djina och Sulan fick komma ut.
När vi kom hem skulle jag ta itu med vilddjuret mitt som hade bestämt sig för att vara riktig matcho-man idag.. Han sprang och gnägga och visa upp sig och en liten Jenny blev sur, rykte tag i grimskaftet och upp kastar sig min lilleman som helt plötsligt blev väldigt stor.. Där står han några sekunder och slår medans jag hinner tänka ungefär.. Oj, kommer han ner nu så ligger jag illa till.. Dessutom hade jag liksom ingenstans att ta vägen, förutom typ snövallar på 2 meter..
Tur i oturen tappar min stackare balansen, halkar, slår över och en livrädd matte hinner tänka på krossade mankar, höftben, brutna ben och nackar som går av. Efter många om och men tog han sig upp, sprang fram till mig och la huvudet i mina armar. Då kunde jag liksom inte vara sur på han, stackarn var livrädd och sökte skydd hos mig..
Jag vågade knappt få han att gå för jag var helt säker på att han brutit allt som fanns.. Det small verkligen till när han landade!
Men han var helt oskadd som tur var, annat än säkert någon lårkaka imorgon och sådär..
Han lär ju inte göra om det iallafall!
Om hästar hade kunnat gråta och köra något i stil med Maaaammmmaaa, Föörlååt jag ska aldrig mer göra så.. Krama mig nu!

Jaja efter stallet blev det gymmet och spinning med A såklart. En ny tjej jag aldrig spinnat med idag, Therese? Det var bra pass iallafall, intervaller och backar.. Fy f*n!

Hem en sväng och äta sen blev det gymmet igen för tjejkväll, där vi fattade det som att vi skulle bli sminkade allihopa.. Men nej inte riktigt så..
Jaja det var tur att hon inte sminkade mig för hon va inge vidare ändå..
Annars var det förelsäsning om kost och massa sådant, vilket var super. Inspiration!
Åkte direkt till Maxi för att köpa lite naturgodis, tänkte mig en hemma kväll.. Men nu blir det ändrade planer igen, har dock två alternativ..
Myskväll eller utgång, utgång eller myskväll..
Klockan är mycket dags att bestämma sig..

Fortsättning följer..


Du är mitt allt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0