Weekend..

Vilken helg jag haft. Väldigt innehållsrik, eller egentligen inte faktiskt men det har hänt mycket..
Kommer knappt ihåg allt som har hänt..
Men igår kom iallafall dendär arab hingsten som absolut inte skulle vara så hingstig.. Jaja, men man får ju alltid lära sig den hårda vägen att man inte ska lyssna på häst människor för deras hästar är alltid snällast och bäst..
Jenny har idag lekt i snön, släpats, sprungit, haft dragkamp.. Ja ni förstår, den här så kallade icke hingsten är nog värre än Ingrids Stonefire (en godkänd hingst) han var iochförsig inte så farlig.. Men King Pin (som denna heter..) är defentivit väldigt hingstig och hmm, lite jobbig?
Men kanske för att han inte riktigt är hemma än. Jag tänkte iallafall sträcka mig till longering idag och tur var väl det..
M och R fick se något kul kan jag tänka mig och dessutom en lös hingst komma springade ut ur paddocken med en genomsvettig Jenny efter. Hade kramp i fingrarna, det här med longering var helt enkelt inte hans starka sida. Kändes som han knappt var longerad alls faktiskt, jaja vif avslutade med några varv i lugn trav utan dragkamp och efter det la jag av. Vem har sagt att detdär med hästar inte är jobbigt eller ansträngande? Ni ska från mig personligen få en liten lektion i det, bara att hör av er så löser vi det!

Efter King bar det av hemmåt för lite middag som var inget mindre än tacos, mums!
Fixade på transporten på pappas bil (eller pappa fixade) sen bar det av för att hämta upp A som skulle hjälpa mig med Sulan.
Det blev en sväng till ridhuset där hennes ägare ville se hur det går för henne. Sulans ägare fick rida lite med och fick liten lektion och tips från mig och hon var tydligen väldigt glad och nöjd ringde hennes mamma och sa sen. Jätte skoj! Så nöjda att nu vill dom ha hjälp med sin andra häst också.. Det går bra nu, dock är det 3 andra hästar på väg in före.. Hjälp! Här snackar vi att jag har 3 boxar och 4 hästar.. En box är alltså lånad av stackars R som låter söta Moa gå ute.. Givetvis har dom lösdrift då så ni behöver inte oroa er, dom klarar sig så sett men Moa tycker nog att ett varmt stall kan vara skönt det med ibland!

Jaja vilket fall, detta är så himla kul. Jag hade aldrig någonsin trott att dethär med hästarna skulle gå så bra. Dessutom har jag fått så himla mycket bra kritik, det är verkligen jätte skoj! Värmer som bare den!

Mycket hästsnack nu känner jag, men det är ju trots allt mitt liv.. Det och musik! Kärlek..

Förövrigt har jag fått många intressanta samtal i helgen, folk kommer och går i livet.. Verkligen! Denna helgen har visat prov på båda delarna och lite till. Det är lustigt hur man tror om vissa saker, och ibland har man bara så himla fel eller så himla rätt. Men det är väl dessa överraskningar som gör livet värt att leva.

Sen måste jag nämna pappas överraskningsfest vi hade igår för honom. Eller mamma hade fixat alla deras kompisar till en resturang och bjöd på god mat och så..
Det roligaste av allt var ändå (detta är min mamma i ett nötskal)
Påvägen in till resturangen där pappa förväntade sig att vi tre skulle äta lite så slänger mamma ur sig en dum kommentar:
M: Men säg nu inte det till dom sen ikväll......
Varpå pappa börjar flina..
M: FAAAAAN!
Hon kan aldrig hålla sig, verkligen aldrig!
Så säger mamma till oss:
M: Nu låtsas vi som ingenting, spela bara med och se förvånad ut..
Vi kommer in och en av deras vänner frågar mig:
N: Jenny, hur gick det med din pappa, han misstänkte inte något innan va?
Nu snurrar tankar från när man var liten "inte ljuga" och tankar från ca en minut sen "en nöd lögn gör inget ibland".. Vad ska jag svara?
J: Nej! Haha.. Mamma försa sig i bilen påväg hit!
Behöver jag ens nämna att min kära mor var lite surig på mig sen, men bara lite ;)

Jag kunde inte låta bli, dessutom är jag så usel på att ljuga..

Men nu ska jag krypa ner och kika på film. Myspys! Hörs imorgon vänner.

Kommentarer
Postat av: Emla

Ja Lille Wille är den sötaste som finns och det vet han om :)

2010-03-23 @ 09:40:52
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0