Varning för lång uppdatering!

Vilken dag..
Blev väckt av telefonen imorses med.. Inte okej!
Dock var det tidigt så det var väl lugnt.
A kom hit och vi började vårat äventyr upp till stallet med pappas bil och transporten påkopplad..
Jag har flera dagar funderat över om man kommer in med transporten sista biten in till stallet. Men efter idag kan jag meddela att det gör man inte! Eller jo, in kom vi.. Inga problem, men ut var en helt annan femma..
Slutade med att vi åkte upp till grannens vändplan, han har nämligen en lastbil han vänder med där.. Men det funka inte heller, så fick efter att jag skvätt ner en stackars anna med gägga koppla av kärran och dra den för hand på isen och sen köra fram och koppla på den igen..
Behöver jag ens meddela att vi åkte rätt ut och ställde oss vid det andra stallet som har en vändplan helt utan is? Det får funka någon vecka till tror jag allt!
När vi fixat iordning den biten och grejat klart med Sulan så bar det av bort mot transporten, men hon tänkte inte göra det helt lätt för oss nej. Men tillslut gick hon på efter lite mutor och två ganska okomplicerade småtjejer.. Hon verkade tillochmed ganska nöjd!
Åkte till ridhuset och tränade, gick helt okej.. Jenny ville göra öppna i galopp men Sulan tyckte byten i vartannat var super bra! Jenny ville göra enkla galoppfattningar, Sulan tyckte samlad galopp på stället (helst fel galopp också) var strålande idé! Jenny ville göra travökningingar på långsidan och Sulan tyckte att trampa det kan minsann hon!
Jaja pigg var hon iallafall och viljan fanns där. Vilket som egentligen har varit hennes problem så ja, gå från en häst som varken vill eller kan någonting till detta på två veckor tycker jag är ganska bra jobbat.
En trevlig häst är det, förutom att attityden är lite speciell. Tyvär har hon då kommit till en person som också har lite speciell attityd så ajaj!
Nej, men det kommer absolut bli en super trevlig liten häst detdär. A kommer ha mycket kul med henne, bara dom kan utvecklas ihop sen.
Väl tillbaka i stallet satte vi igång och grejade, va så skönt för det gick jätte fort tack vare att A hjälpte mig. Du är en ängel som hjälper mig så mycket! Men förhoppningsvis får du igen lite av det imorgon.. Då är det Djinas tur att träna i ridhuset och vem ska sitta och vara en tjatig tant om ingen mindre än moi!

Väl hemma sprang jag upp till datorn, loggade in på Studio Aktivs hemsida och insåg att jag hade 35 min på mig att ta mig till gymmet om jag ville vara med på Activio.. Klart jag ville!
Så kasta av sig ridkläderna, på med träningskläderna och gasen i botten till gymmet.
Insåg när jag satte mig på träningscykeln att här hade jag hamnat i cykelgruppen som tränar inför vätternrundan och alla sånna saker i sommar och när det nu är. (därför dom flina lite åt mig när jag kom inklampandes?) Ja jösses säger jag bara, efter 25 min var jag slut.. Mest med tanke på att när man kör en timma spinning brukar det vara minst en "återhämtnings-sång" eller iallafall 1-2 min med kanske 75 procent av maxpuls vilket är aktiv men ganska skön cykling. Men något sådant fanns det inte på detta passet så efter 45 min hör en helt slutkörd Jenny (som absolut vägrar att gå fram och sänka sin maxpuls så det blir lite lättare) Japp, nu kommer dom tre tyngsta låtarna på hela passet.. Här snackar vi låtar som är mellan 3-5 min, jag önskade några minuter där att jag skulle svimma om jag ska vara helt ärlig..
Det hade varit skönt!
Men jag klarade det! Men imorgon kommer det göra ont, hade sådan mjölksyra i slutet så jag har aldrig kännt något liknande.
Jaja det är väl därför man tränar..

Hem igen och sen hamnade jag här, eller nej en lång dusch med föresten. Diskat lite och så med, mamma och pappa kommer ju hem imorgon så.
Jaja, jösses vilket inlägg.. Heder till er som orkade ända hit!
Men nu ska jag lägga mig och mysa med någon som ligger här och snarkar jämte. Svart och hårig är hon eller som Danne sa en gång i tiden det var den mest håriga kvinna jag sovit jämte i hela mitt liv! Ja det får vi verkligen hoppas!


Söta Sulan..

Världens hårigaste kvinna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0