Ögongodis..

Jösses klockan är inte ens nio och jag tänker krypa ner i sängen.
Min kropp är inte van vid att "jobba" och sen träna, jag går upp tidigt igen, håller igång precis hela dagen sen träning på kvällen och/eller på morgonen..

Jaja vilket fall, idag har jag hunnit med 3 av mina för dagen 4 hästar.
Dino fick ut och springa, håller på att lära han hur man gör när man ska visa för hand. Han är super duktig, jag blev dessutom påmind om varför jag köpte han. Ibland har han verkligen trav så man bara ryser i hela kroppen.. Han sprang inte ens och "visa upp sig" som man hade kunnat tro.. Åh jag älskar den där lilla krabaten!
Sen var det dags för nästa, Sulan fick sig en omgång.. Det gick riktigt bra i slutet, var väldigt nöjd med henne faktiskt! Snuttan..
Sen blev det hingsten, lilla king.. Hade egtnligen inte tänkt rida honom helt själv, men eftersom ingen var istallet och A har mycket att göra så blev en sväng ändå. Höll mig dock fram och tillbaka på grusvägen. Haha jag är inte självmordsbenägen nej, men paddocken gick verkligen inte att rida idag!
Nu ska jag då berätta hur det hela gick, super bra! King fick galoppera med ryttare på ryggen för första gången i sitt liv. Det rullade på så bra i traven så lilla jenny tog ett stadigt man tag och manade på honom lite till. Han gick över till galopp direkt (dock lite tveksamt, och tänkte först göra en liten brall, men jag förekom han och manade på lite så blev inget med det) blev galopp flera gånger faktiskt. Han var super duktig!
Tillochmed mamma och pappa tyckte jag var lite korkad när jag kom hem och berätta. Men samtidigt, hade jag ramlat av hade han sprungit raka vägen in till stallet där stona stod och jag hade väl kanske fått lite mer ont.. Men det är väl inte hela världen. Ibland måste man få flyga lite..

Idag när jag kom hem från träningen möttes jag av någon ganska vanligt förekommande här hemma:
Jag kommer innanför dörren och hinner knappt ta av mig innan mamma säger:
M: Jenny, du kan väl ta undan din jacka från fönstret.. Den ska inte ligga där..
Jag tittar ut i hallen och ser inte min utan någon annans jacka ligga i fönstret.. Blir då lite småsur, att det alltid är mitt fel liksom?!
J: Det är inte ens min ju!!
M: Nehe...
Jag och mamma tänker nu exakt samma tanke, det är ju givetvis pappa..
Så jag väntar nu på att pappa som står precis jämte ska få sig en liten utskällning.. Jag väntar... och väntar.. kommer det någon? Nej naturligtvis inte.. Det är inte samma enkla regler för en vuxen man som det är för mig alltså?! Hur kan det vara såhär? Snacka om att jämnställdheten i vårat hem är på tok för dålig!!

Mhhm..
Nu ska jag fortsätta sura (eller inte) och lägga mig i sängen för att se en film. Benjamin Buttom för ungefär 10onde gången. Natti natti..



Kommentarer
Postat av: sara s

hej (=

jag gillar din blogg! (=

jag har tänkt att testa gå ut i borås ikväll. för visst ska det vara bästa utedagen (torsdag)? vart är det bäst att gå ikväll tror du? jag känner ingen i borås hehe (= tack för svar!

2010-03-25 @ 11:13:18
Postat av: JennyM

Hej sara!

Tack så hemskt mycket!

Ja absolut det är bra här på torsdagar! Men bäst är det nog på Xoy tror jag faktiskt så det får du testa tycker jag =)

2010-03-25 @ 21:51:14
URL: http://jennymagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0