Rest In Peace, Blue Horse Matiné.


Detta fantastiska sto tog oss alla med storm för ett par år sen. Jag kommer minsann aldrig glömma gåshuden jag hade när jag såg henne gå in i sin fantastiska piaff och passage. För varje steg som går såg hon ut att bli bara starkare och starkare, bakbenen åker längre in under henne hela tiden och bärigheten bara ökar..
Hon är eller var ett fantastiskt "litet" sto!

Vet att det har varit mycket problem fram och tillbaka med henne, vilket gjorde att hon skulle sluta på Blue Horse som avels-sto. Men tydligen har ett brutet framknä satt stopp för det hela och det lilla underverket avlivades i måndags.
Det värsta av allt är att folk älskar att tro det värsta om andra människor, nu ifråga sätts vare sig det hade gått att operera eller inte. Vilket är helt galet, det mest human är ju att avliva. Tänk återhämtningen efter något sådant. Säg till en häst med brutet ben att den måste ligga stilla och ta det lugnt i ett par veckor?! Finns ju vissa saker man kan göra men är det rätt?
Sen dethär med försäkringsbedrägeri?! Skrattretande.. Som om inte dom hade tjänat hundra gånger mer på att ha ett par föl efter henne? Jag menar, ett sådant sto + en fin hingst, vi snackar 6 siffrigt och kanske 7 siffrigt belopp för hästar som inte ens gjort något. Bara har en fin stam...
Sorgligt!

Vilket fall, Matiné är en av de fantastiska dressyr-hästar jag alltid kommer komma ihåg lite som min första "stora kärlek".


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med Jenny, FANTASTISK häst och snacka om gåshud när man såg henne i finalen!

Kram Jennifer

2010-01-27 @ 15:44:56
URL: http://jlundgren.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0