Piggelin

Vissa dagar känns fruktansvärt meningslösa, som idag.. Jag blir aldrig sjuk längre (bara skadar mig..) och idag har jag slagit på stort. Jag har inte haft varken feber eller huvudvärk sen sist jag hade körtelfeber, vilket jag iochförsig haft hela tre gånger (jag vet att man bara kan ha det en gång, men jag är inte som alla andra!) Men idag, today is the day både halsont, feber, ont i huvudet och till råga på allt har jag galen träningsvärk i magen efter gårdagens pass. Stackars, stackars mig! Jag har bara legat hela dagen och inte gjort något vettigt alls, kollat på film och sånt mysigt. Kollade dock på damernas stafett i skidåkningen också. Men annars har jag knappt ens orkat röra mig ur sängen. Kanske skulle hållt mig hemma igår trots allt? Kanske skulle struntat i detdär träningspasset också föresten. Jaja vad gör man inte?

Jag fick iallafall iväg pappa på ett uppdrag - fixa piggelin till en döende Jenny. Vilket han tillslut gjorde, snäll som han är. Efter den, eller dom tillochmed kände jag mig mycket bättre. Dock var det inte en sådan piggelin här, nej ni kan va lugna. Jag bara drömde mig bort lite..

Jag fick riktig, fin och god isglass. Det fick man alltid av mamma när man var liten och sjuk. Men nu fick jag liksom be om det, på något sätt är det inte lika synd om en längre när man blir sjuk. Hur i hela fridens namn kommer detta sig? Okejdå, pappa gav ju med sig tillslut, men när man var liten behövde man inte ens fråga. Jag börjar väl bli för gammal helt enkelt, när är tanken att jag ska sluta åldras? För jag är ganska nöjd med att vara 22 annars?! Även om jag inte får lika mycket isglass...


Kommentarer
Postat av: Tubii

Håller med dig om isglassen hahaha



Verkligen fin blogg...



Kram

2010-01-06 @ 23:43:34
URL: http://ladytubii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0