Bra dag..

Jaha här var det mycket uppdatering ja..
Men skulle bara upp en snabbis till stallet imorse tänkte jag, blev inte riktigt så..

Gårdagen var jättebra, vi kikade på Ice Age 2 som är den enda jag inte sett innan. Lite efter jag vet, kom fram till att Sid nog kan vara min idol. Jag ska bli som honom, gå runt och prata onödigt strunt dagarna i ända. Jag tror inte det kommer vara några problem.. Allt kul med R, och blir alltid lika avundsjuk på hans lägenhet. Mitt på Eriksberg med utsikt ner till vattnet.. Dessutom helt nybyggd, vill ha!

Gick upp sådär halvtidigt imorse och jag begedde mig till stallet. Skulle rida Tappi och fixa med Dino lite. M kom och hälsa på en sväng, han och jag stod ut vid Dino i hagen och pratade och då såg jag något konstigt vid hans underläpp..
Insåg att busandet hade väl spårat ur lite igen och min häst hade ett jack rakt igenom köttet typ. Jag avskyr sånt, jag blir verkligen jätte ledsen. Speciellt när det gäller mina djur, onödigt rädd liksom.
Fick ringa jour veterinären i vårgårda som kom ut gav han massa droger och lokalbedöving, klippte bort och sydde ihop.
Dock verkade han ha fått för mycket lugnande först. Det började verka efter ca 2 sekunder och han var helt borta. Fick stå och knacka han i pannan så han inte skulle falla ihop på backen, bra jobbat!
Jag är på så sjukt dåligt humör nu, eller inte dåligt humör, mer uppgiven kanske. Kunde inte jag få ett sår istället? Anisktet är inget kul kanske, jag har ju provat på det ett par gånger innan men någonannanstans. På benen eller armen eller något, hade jag då fått välja hade jag hundra gånger sytt i mig själv än i min stackars häst.
Jaja sjukt löjlig är jag men men!

Vi skulle åka till gbg idag men vi får se hur det blir, inte så sugen på att gå ut faktiskt. Det ordnar väl sig säkert!
Jag ska iallafall gå och blåsa mitt hår nu, passa på att värma mig med hårtorken om fingrar och fötter. För trots en 20-minuter lång dusch är jag fortfarande genomfrusen.
Hörs kanske senare.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0