Lycka.

Jag kommer vara lika dryg på att skriva idag..
Gårdagen slutade i en enda soppa alltså, men det va nog tur. För var hemma "tidigt" och hann sova några timmar.. Vet dessutom att jag kommer få gå upp ganska tidigt nu några dagar så all sömn man kan få är välkommen.
Idag var jag uppe frivilligt (typ) halv 7!! Och började fixa och dona. Åkte strax innan åtta för att möta upp Emelie som skulle vara lite stöd på våran resa. Man vet ju faktiskt aldrig vad som kan hända.. Kul att stå med ett föl på stora vägen med mitt knä och en okunnig pappa ;)
Men väl nere i oskarström så insåg jag att detta förhoppningsvis skulle gå ganska smärtfritt. In med pållen i transporten och där stod han, som om han aldrig gjort annat.. 6 månader gammal, första gången han åkte själv.. Ja jag va imponerad! Dessutom kunde han ändå vara sådär äckligt gosig och såklart föll ju en nybliven matte pladask bara. Så nu är det kört!

Jaja vilket fall, ca 2,5 timma senare var vi i stallet och lastade ur en något stapplig liten fölis som tog några skakiga steg in i det nya hemmet. Efter att alla där gett honom uppmärksamhet och berömt hans temprament  så bestämde vi oss för att släppa ihop han lite smått i paddocken bara. Tråkigt att stå inne själv resten av dagen!
Efter ett misslyckat försök med en äldre mer erfaren herre så blev det 1,5 åriga linus på kanske 90 cm i mankhöjd (ryggen) som blev offret och Dino fattade tycke för denne lilla busunge direkt. Han passade också på att imponera på sin nya matte med en trav som inte kan tillhöra ett litet föl på 6 månader. Jag är förövrigt ganska säker på att jag gjort ett väldigt bra val! Jag är kär tror jag... ;)

Jaja äntligen hemma nu och har jätte bråttom men är så trött och seg så vet inte vart jag ska börja. Liten hemlis vart jag ska först men ska iaf avsluta kvällen med min busunge Martina och ja, party blir det. Känns som detta inte kan bli annat än en väldigt lyckad dag. Nu så kör vi gubbar!


Kommentarer
Postat av: emla

Han kommer bli så otroligt snygg när han är färdig växt :). Tror ha kommer sticka ut trotts att han är fux :)

2009-10-31 @ 18:39:28
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0