Djurliknande beteende?

Jag har en fråga till er läsare där ute..
Kanske framförallt er killar, men självklart om ni tjejer kan svaret så får ni gärna svara.

Jag personligen har funderat på detta ett tag, vi människor är ju trots allt djur.. Det är liksom inpräntat beteende som lyser igenom i mycket i gör och säger. Men varför?
Känner ni igen dethär?
En kille kommer med sin nya flaschiga bil och kör stolt upp framför kompisen som står med armarna i kors och funderar (innerst inne vill han säkert ha en likadan..), killen som kör, går ut och börjar prata med kompisen och det förste denne gör är att gå fram och spraka till ena däcket..
Är detta ett godkännande? Eller vill han bara markera sitt revir gentemot bilägaren? Att han liksom tycker den är enbart värd att sparkas på? Eller vad är liksom grejen?
Killar gör alltid så på bilar och det är ju inte direkt så man får reda på något och ser hur bra eller hållbar bilen är genom att sparka på ett j*kla däck? Då är vi ju isåfall bra korkade..
Eller okej det kanske vi är ändå?
Jag tycker det hela ser extremt korkat och löjligt ut, men många gör det ändå.. Säkerligen utan att veta om det, så vad är grejen?
Hjälp mig nu att svara på denna fråga som bubblat i mig hela morgonen/eftermiddagen, tack på förhand!

"Att enkom sparka på däcket för att kontrollera däcktrycket är lika effektivt som att smälla med handen på motorhuven för att kontrollera motorns oljenivå.."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0