Orolig matte.

Synd om mig ikväll, eller kanske inte mig..
Min lilla stjärna skulle få komma in för natten och medans jag stod och pilla lite så satte min stackars lilla fölis i halsen och drog på sig en foderstrupsförstoppning. (vilket till er som inte vet betyder precis som det låter att foder eller mat då stoppar upp i strupen) stackarn blev mer och mer rädd för varje gång han försökte svälja, och matte ska vi inte prata om.. Jag höll på att få hjärtinfarkt, ringde till veterinären och tänkte att en veterinär som har jour och dessutom kommer få åka en bra bit kommer kosta skjortan men det skiter jag i. Men hon lugnade mig lite och jag gick ut och gick med han en sväng så han fick hosta upp allt, stackarn fick stå ut med att havren kom ut både genom mun och näsan. Men efter att jag masserat lite och lyckades få han att hosta så slutade det tillslut och han kunde få komma in igen Både jag och mamma stod sen länge i stallet och kollade så allt va lugnt. Fortfarande helt nervös. Varför är det värre när en djur blir sjuka en när jag själv blir det? Alldeles för känslig med såntdär är jag..

Förövrigt har jag hört att dessa härliga rykten kört igång igen, Borås är way to small känner jag! Men om ni har något att säga om det är ni välkomna att säga det direkt till mig. Jag vet vad som kommer hända, men vad gör man? Can't help how I feel right?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0