Lång dag!

Jaha ja, då var jag hemma efter en minst sagt lång dag!
Gick upp vid 6-tiden och Rebecka kom då och hämta mig på trandared. Vi åkte direkt ner till Halmstad eller Plönninge för att vara mer exakt och kikade på hingstbedömningen där. Hann se de flesta 1,5 åringar och en 2,5 åring innan jag tröttnade. Kallt och dant, dessutom tar ju varje visning ca 15 min vilket är ganska drygt. Lite tråkigigt att mestadels hopphästar blev rekomenderade vidare.. Tur att min är både hopp och dressyrstam i då? Ja vi får väl se!
En häst jag fastna lite mer för iallafall, som dessutom var till salu. Men ja, jag kan ju inte köpa alla fina hästar?! Eller?
Efter några timmar när iallafall jag frös tillräckligt så bestämde vi oss att åka på liten utflykt. När vi ändå hade vägarna förbi så blev det Ullared på vägen hem. Mest skit, men ganska smidigt att köpa lite hästsaker när man har en häst som växer som ogräs.. Blev ett täcke och lite sådant (storlek 105, hur sött är inte det?:)).. sådär lagom fräsch, iförd hästkläder och på kryckor så insåg jag att mina gamla kollegor stod och jobbade som vanligt på vägen ut. Action givetvis, och naturligt vis var Veera en av dom som stod där. Sveriges charmigaste kille, okej, snygg och faktiskt väligt rolig också ;) (bäst för dig att du är inne och läser nu Veera! Haha) Ett snabbt hej sen vidare hem..
Riktig super dag med rebecka! Dock inte lika kul att komma hem, då jag insåg att mina sår fortfarande blöder och det började skvallpa under kompresserna. Usch! Fick åka upp till lasarettet där mamma plåstra om mig mellan sina egna patienter. Fick dessutom passa på att vaccinera mig mot gris-flensan och känner redan nu att min morgondag kommer ge mig en ond vänster arm!
Jaja men det kan det vara värt, hellre det än att bli så dålig i flensan att jag måste ha såndär maskin som det finns 4(!!!!) av i hela sverige.. Kul att dom vill att vi ska dö eller något? Utrota alla svenskar i gris-flensan.. Nej men okej nu ska inte jag vara sådan. Vi hörs senare!


Lurvas himself!


Kommentarer
Postat av: Emla

Klart man kan köpa alla, alla, alla. Sen så trycker man in dem någonstans :D

2009-11-19 @ 19:55:15
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0