Vilket underbart väder, alla älskar väl regn eller?

Jag har fått lära mig ett nytt skåne-uttryck idag av min kära J.. Han påstår att regn är grädde..(?..) Det betyder då att regn är kanon eller att man älskar regn. Jaha okej? Jag som tyckte att skåne-land va helt okej innan. Men nu får jag nog börja tänka om..
Nejdå, jag ska ju gifta mig med en snygg skåning så.. Bara så ni vet!

Jag har iallafall varit ute och klaffsat i regnet. Skulle gå ut på en promenad med Dino men varken han eller jag va så sugna på det. Så jag tog in honom och pysslade lite och han fick äta lite hö och träna på att vara inne utan sina kompisar medans jag putsade träns och grejjade i boxen och gjorde iordning maten och lite sådant kul. Älskr verkligen att vara i stallet och pyssla, speciellt till ljudet av en häst som tuggar på hö. Finns inget mer avkopplande än det. Nu tycker ni ju jag är helt konstig, speciellt ni som inte brukar vara i stall eller inte är intresserade av hästar. Men jag lovar att eran hobby också får er att tycka och tänka ganska "annorlunda" ibland.

Jaja nu ringde M som ville åka och sola så får väl ta och göra det då. Vilka planer vi har för denna veckan förövrigt. Jösses vad kul vi kommer ha, äventyr! Men nej, nu ska jag byta om sen får väl jag följa med och sola då. Var ju ett bra tag sen sist och alltid skönt att lägga sig där och koppla av en stund..
Kram på er.


Låt det bli vår/sommar så man kan leka med vattenslangen och bestämma själv hur blöt man vill bli...


Kommentarer
Postat av: Henrik Olsson

Jag gillar regn - en varm sommardag... men efter flera dagars regnande har min hundgård börjat förvandlas till en lerpöl... vovvarna tycks ständigt vara blöta och leriga. När ska detta ta slut?

2009-11-25 @ 19:53:50
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: jennifer

vilken söt hund :)<3

2009-11-26 @ 18:12:05
URL: http://jenniferhallstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0