Äventyr.

Kom jag precis ur duschen. Varit i stallet och grejat innan, det gick faktiskt ganska bra att ta med sig Dino efter kärran.. Eller det kunde ju gått värre, dock är han ju lite små-lat så vi fick i stort sett dra med honom efter. Men travade några steg gjorde vi tillochmed, stolt matte!
Mest förvånad över att han inte bryr sig om vagnen eller något annat heller för den delen. Men han "pratar" väldigt mycket.. Det gillar jag inte riktigt! Fy för att ha en häst som inne på tävlingsbanan går och "pratar" med dom andra hästarna.. Kanske växer bort, vi får hoppas på det. Han är ju inte så gammal än trots allt. Dock var idag första gången jag fick bli lite sur på honom. Han ville inte stå inne "själv" vilket han inte gjorde.. Men trodde och när jag öppnar boxdörren trycker sig en liten fölunge förbi och märker inte att matte blir inknödd i väggen och får ont och bli lite sur.. Men det va bara att backa in igen och prova en gång till.. (för det går ju inte sluta direkt ellerhur? Man måste prova en gång till och se om man gör fel denna gången också..) och nej, det funkade inte nu heller. Attans! Men bättre han morskar till sig lite redan nu för nu är vi kanske inte lika starka men ungefär lika veka. Om något år så kommer jag ju inte ha en chans..

Vilket fall, nu ska jag gör mig iordning. Ska ta in hästarna ihop med Rebecka ikväll sen ska jag åka iväg. Blivit inbjuden på filmkväll, vart den blir är dock oklart. Men trevligt kommer det bli det är jag övertygad om..
Upp tidigt imorgon, för jag ska först och släppa ut Dino. Innan jag åker till sjukgymnastiken! För nu ska jag minsann börja träna igen ska ni veta. Ja jösses.. Även om jag helst hade gjort det på ett ben och utan mitt vänstra knä. Bit ihop eller bryt ihop som en mycket vis man en gång i tiden lärde mig..


Två småttingar som stod i stallet i Tyskland där jag var i somras.. Söta :)


Kommentarer
Postat av: - Jennifer -

Nu har du chansen att vinna en gratis tur med mig till idol finalen! Kolla in min blogg och följ tävlingen :)

http://Jennfs.blogg.se

2009-11-08 @ 18:46:10
URL: http://jennfs.blogg.se/
Postat av: MajKz

kom nu ihåg va jag sa till dig innan ;) kryper nog ner snart, men väntar på dig ;) hooooooppas filmen va bra :D hörs imon, u'll always be one of my best friends <3

2009-11-08 @ 22:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0