Benjamin Buttons otroliga liv.


Yes, tänkte nog halva världens befolkning när dom såg att Brad Pitt är med i ännu en film. Jag dock är inte alls lika imponerad, inte utav Brad iallafall.
För er som inte sett denna film tycker jag absolut ni ska ge den ett försök! Jag var inte jätte imponerad av brads insats, enda ordet jag kan komma på är slät.. Lite tråkig liksom, men sen är det ju så rollen var så han gjorde sitt jobb så att säga.
Tänkte också nämna att jag inte tycker den är trovärdig, om man tänker efter så är den ju faktiskt inte det. Jag menar en människa som föds gammal och dör som en unge.. Men vem säger att det är just i denna ordningen som vi lever idag som faktiskt är rätt? Vad är rätt? Vem bestämmer att det är rätt? och framförallt, vem bestämde att det skulle bli exakt så som det funkar idag?
Just det budskapet som så många andra bra budskap i denna filmen gör att denna filmen är enligt mig superbra. Den får mig att fundera, och älskar man inte filmer som man sen efteråt ligger och funderar över. Det finns liksom inget svar.. Mystiskt nästan..
Man sitter där framför tv:n när rolllistan börjar rulla och man sitter ändå kvar för man försöker knyta ihop allt som man just sett, komma på det rätta svaret.
Men grejen är den, att vi människor är inte skapta för att kunna få svar på allt. Jag tycker inte det iallafall, tänk vad tråkigt livet hade varit om vi hade kunnat förklara allt på ett logiskt sätt...
På grund av filmens budskap så tycker jag ni alla ska ge den en chans, vet att många säkert redan sett den men då kan ni ju berätta för mig vad ni tyckte?
Och snälla bespara mig på era komplimanger till Brad, hur snygg han är eller vad det nu kan vara för ni kommer förmodligen aldrig få träffa han ändå, och han kommer garanterat inte gå in och läsa det heller. Så nu pratar vi film!

Kommentarer
Postat av: celebri

jag älskar den filmen. Fin blogg du har



2009-03-25 @ 13:24:02
URL: http://celebri.blogg.se/
Postat av: rand

Djupt...

... djupt.

2009-03-26 @ 00:43:40
Postat av: Elin/Sugar

Oh, jag vill verkligen se den!

2009-05-08 @ 05:59:26
URL: http://quileuteheartbeat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0