Flyinge.

Hej mins vänner.
Hoppas allt är bra med er. Jag ä iallafall framme i skåne nu, eller jag kom igår..
Åkte förbi min gamla ponny som ni kanske har läst påvägen.. Där stannade jag och red, och blev väldigt positivt överraskad över hur fin Lena hållt honom. Lite små fet bara men det är ju sommar..
Sen var det raka vägen till stallet och Sandra. Dom tog emot mig här och förklarade hur jag skulle köra till mitt rum eller lägenhet. Väl där var klockan jätte mycket och jag började bära in mina lådor. Efter en stund gav jag upp, då ringer givetvis mobilen och visst kommer Jimmie ut och håller mig sällskap. Vi tittade på film och var bara allmänt trötta ihop. Han efter vad som verkat en lång och ansträngande arbetsdag och jag efter en lång resa och en ponny som vet att han mer än gärna vill låta sina ryttare göra hälften av jobbet också..

Imorse var det upp tidigt och göra sig iordning. Åkte och fodrade i stallet.. Fick också reda på att detta skulle på en såndär extra lång dag. Jo men visst vad härligt.. Dock var det en super dag, trots att jag är verkligen helt död efter att ha jobbat i över 12 timmar.
Men jag fick följa med och kolla på programridningen på Flyinge som också var första uttagningen inför unghäst-VM i augusti. Givetvis var Sandra med på Greger, en väldigt vacker liten pålle! Där hittade vi också Minna Telde, Mattias Jansson och ja en hel del andra duktiga ryttare, Minna var faktiskt med på Don charly också. Red ett Grand Prix program.. Trots att jag älskar hennes ridning och hästen är "to-die-for" är jag inte riktigt helt nöjd faktiskt... Med risk för att halva dressyrvärlden nu ska hata mig, men jag tycker inte den är fräsch efter Las Vegas. Men jag håller tummarna att den blir såklart! Jag avgudar nämligen detta ekipage..
Vilket fall, efter Flyinge var det hem igen, fortfarande några hästar kvar att rida för Sandra så... Jag kom hem vid ungefär 21.20. Ni förstår kanske vilken heldag jag faktiskt haft..

Jaja nu sitter jag och kollar på resor hem i helgen, nej jag ska inte flytta hem i helgen. Känns faktiskt som om jag kommer stanna här!
Men jag ska hem och hämta hem Goodie i helgen. Så kommer hem lördagkväll men åker söndagmorgon igen. Ser jag fram emot kan jag lova!

Förövrigt, påtal om något helt annat. Tycker ni att jag stavar dåligt just nu är det bara för jag är fortfarande inte helt van vid att sitta och skriva med minidatorn. Men jag jobbar på det..
Men nu ska jag krypa ner under täcket och se färdigt filmen från igår. Sen ska jag sova.
Natt natti.

Sandra och Greger, förstår ni att jag gillar dendär hästen eller?=)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Ja, döläcker häst! Var är det för någon?

2009-06-16 @ 22:32:24
URL: http://teaaftereight.blogg.se/
Postat av: Emla

Sådana ben ska Wilmus snart också ha ;)

2009-06-17 @ 00:58:55
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0