Sjukhuset i Lund,

Ja men det är sant, kort är gott heter det ju?
Jag brukar ju aldrig vara eller känns mig speciellt olycklig, men detta känns rent ut sagt förj*vligt!!

Skulle rida Goodie igår, och allt gick jättebra fram tills att jag blev lite sur på honom..
Jag gjorde en löjlig "ponnyspark" och Goodie blev sur och sparkade bakut... Jag flög genom luften och landade ståendes på vänsterbenet krasch sa det och benet vek sig...
Ambulansen kom och klippte upp mina stövlar efter massa lustgas och smärtstillande, dock bet inget av det särskilt bra på mig.
Sen åkte jag ambulans till sjukhuset i Lund, och goa Anja följde med..(evigt tacksam för det ska du veta) 15 sprutor senare,tömt vänsterknä och gips upp till höften ligger jag nu på en avdelning och väntar på operation. men det är inte alls bra, jag kommer förmodligen inte kunna rida mer och jag tror inte jag ens behöver berätta hur hysteriskt ledsen jag varit?!
Som sagt, jag väntar på operation och ligger heldrogad här nere. Ni får gärna skicka sms och sådär! Men jag orkar inte prata om de med alla. Jag väljer själv vilka jag ringer! Men tack alla mina vänner som visat att dom brytt sig, jag kan inte med ord beskriva vad ni betyder.
Kommer hem nästa vecka förhoppningsvis med fint gips och utan häst. Han ska nämligen tillbaka till Jenny..
Förlåt för ett tråkigt och dystert inlägg, men jag har aldrig tyckt att livet känns meningslöst. Men idag fattar jag faktiskt inte vad jag gjort för att förtjäna detta..

Men dum och drogad som jag är så har jag hittat poistiva saker med detta ändå (även om dom är ganska oväsentliga)
1. Jag får kryssa över en av mina att-göra-innan-jag-dör saker, åka ambulans...
2. Jag har en galet snygg sjuksköterska som tar hand om mig, och dessutom ger mig morfin en gång i timman. Så gott som min hjälte varje gång ju..
3. Dessutom har jag fått en liten tankeställare vad gäller mina vänner, vissa anstränger sig mer och andra mindre.. Men det är bra, jag vet vilka jag ska stötta till hundra tio sen.

Men nu ska jag få mer morfin och en sömntablett sen ska jag dejta Johnblund och drömma om min envishet att till varje pris komma tillbaka till hästryggen och Goodie.
Syns hemma nästa vecka, annars kommer jag uppdatera här under helgen med operationer och allt (och ja det är okej att skriva frågor antingen här eller via mail..)
Saknar er där hemma, mina vänner och min familj (tack mamma och pappa som körde hela vägen hit ner, jag älskar er)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Nej men fy vad tråkigt att läsa Jenny!

Jag hoppas verkligen att operationen går bra och att du ska kunna rida i framtiden!!

Kram.

2009-06-27 @ 15:12:31
URL: http://kjarni.blogg.se/
Postat av: mamma

Hej gumman hoppas att pappa och faster sussie kunnat muntra upp dig i dag.Bad pappa ta med dig ut i rullstol hörde att du då ..... ja du vet vad du gjorde pga all smärtlindring, jag är ledsen om jag tvingade er till detta. I morgon tänker vi på dig när du ligger på op bordet och hoppas att du snart är uppe och "springer" igen. Förstår att det är jobbigt när alla kompisar är så långt borta. kram Mamma

2009-06-27 @ 19:59:55
Postat av: Anonym

Men stumpan!!!!! Nu blev jag bra orolig här, här går man in för att läsa allt trevligt (trodde jag) som händer nere i Skåne...så möts jag av det här? Gud, din stackare!!!! Jag tänker en massa på dig ska du veta !!! Hoppas allt gått bra idag!!!! Puss & Kram & krya för tusan på dig hjärtat !!! // issah

2009-06-28 @ 22:13:07
Postat av: Emma

Men gud jenny! Vad hemskt. Men du är tuff så jag vet att du kommer att repa dig. Krya på dig och ha det så bra du kan! Massa Kramar från Emma och co.

2009-07-01 @ 08:55:59
URL: http://emmaroulen.blogg.se/
Postat av: Karin Källström

Hej Jenny! Jag blev verkligen tagen av vad du har berättat här! Jag hoppas verkligen att du någon gång kan rida igen! Krya på dig ! Kram ar Karin Källström

2009-07-27 @ 14:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0