Borta bra men hemma bäst.

Okej vart ska jag börja?
Luta er tillbaka för detta kommer blir ett långt inlägg!

I söndags var det den segaste dagen för mig på länge. Jag somnade klockan nio (om inte innan det tillochmed) och sov till kl åtta i månadags! Det är helt sjukt för att vara mig!
Jaja vilket fall, sen upp och till stallet och börja ännu en dag på jobbet.
Bara det att denna dagen fick en väldigt spännande vändning...
Sabine kom fram till mig och sa på sin snälla engelska att hon var så himla nöjd med mig och tycka så fruktamsvärt bra om mig men just nu hade hon ju tillräckligt med personer som jobbade för henne. Vilket stämde väldigt bra..
Tanken verkar ju vara att jag egentligen skulle ta över efter en av dom tyska tjejerna och hon slutar inte fören i augusti.. Smart Sabine!
Vilket fall ville hon att jag så länge skulle jobba på ett annat ställe, så åkte med chefen (tänk er en riktigt såndär gubbsjuk gubbe men lite för stor mage..) till ett stall en bit därifrån.
Där hade vi massvis med unghästar, och unghingstar som lilla jag skulle ha hand om..
Ja men gärna!
Sure, nej detdär är inget för mig alls. Jag bestämde mig för att åka hem efter många om och men. Jag tänker inte sätta mitt liv på spel bara för att sabine inte kan planera.
Dessutom finns det fler alternativ, har ett bra på gång redan nu faktiskt, så vi får se hur det löser sig.

Satte mig i bilen imorse, och tolv timmar senare har ni mig här hemma i Borås i min egna säng! Lyckliga jag!
Fast jag saknar redan tyskland faktiskt, eller en del av det!
En del saker kommer jag absolut aldrig sakna.. Typ tyska, och trafiken och en del otrevliga människor. Men annars var det trots allt en bra upplevelse. Fast jag hade nog inte klarat mig utan E, tack! :)

Nu ska jag börja packa in mitt täcke och sådär så jag kan sova iallafall.
Just det. får inte glömma.. ska vissa er en sak med...

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Jenny! Vad roligt med tyskland, vart är du någonstanns? Jag saknar det landet alltså! Njut!



Kramar Karin Källström

2009-06-11 @ 10:38:13
URL: http://chalmersblondin.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej Jenny! Vad roligt med tyskland, vart är du någonstanns? Jag saknar det landet alltså! Njut!



Kramar Karin Källström

2009-06-11 @ 10:38:33
URL: http://chalmersblondin.blogg.se/
Postat av: Emla

Riktigt fint ja =). Men kan inte neka till att jag tänker : - tack godegud Jenny är hemma :D

2009-06-11 @ 10:52:07
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/
Postat av: en annan carlén

Det kan ju vara ett jättebra tillfälle till allt möjligt om man får jobba utomlands ett tag.

Synd att det inte funkade, men det kommer säkert fler möjligheter för dig :) (kunnig och duktig har jag hört :))

2009-06-11 @ 11:50:11
URL: http://myransstack.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0