Min no more..

Jag har precis gjort mitt livs beslut känns det som. Iallafall något av de svåraste besluten jag någonsin kommer göra..
Jag ska sälja min Goodie.
Jenny har hört av sig och förklarat att hon vill köpa honom, för att sedan vara säker på att hon får behålla honom. Annars lägger ju hon ner massa tid och pengar som blir lite i onödan för henne.
Så visst givetvis förstår jag henne att hon vill ha något eget. Men jag vill egentligen inte sälja, samtidigt som jag inser att om jag ska fortsätta med hästarna så kommer jag någon gång behöva sälja och Goodie förtjänar den bästa, alltså Jenny!
Jag känner mig helt tom, samtidigt som jag är glad för deras skull, jag vet hur mycket Jenny älskar honom och det går ju jättebra för dom.
Jag vet också vilka krav det sätts på mig själv då när jag sedan ska försöka ta mig tillbaka, och i början kommer det givetvis vara svårt att leva upp till!
Kanske helt enkelt blir bäst såhär, så får jag hitta en ny stjärna sen när jag är helt okej igen.
Dock vet jag att Goodie har defenitivt höjt ribban något fruktansvärt, jag vet att jag aldrig kommer hitta en häst med sådan vilja och personlighet som han har. Jag har aldrig suttit på något sådant i hela mitt liv, förutom han som jag lyckades förhandla till mig när jag var endast 18 år.
Tänk vad vi gått igenom.. alla som tvivlade när jag köpte en häst som aldrig var tävlad i hela sitt liv, dessutom skör som en tråd. Och som hästskrället såg ut när jag fick honom. Inte en muskel på hela kroppen och jätte mager!
Han var helt enkelt inte mycket till världen, men min dåvarande tränare och jag tyckte om honom och Martina övertygade mig om att "den hästen kommer gå höga klasser bara du ger honom lite tid.."
Efter ca 2 månader startade vi våran första tävling, och vi vann..
Efter ca 4 månader våran första LA och vi var placerade. Tror aldrig någonsin vi ridit under 65 procent, och har i stort sett aldrig kommit hem från en tävling utan minst en placering. Oftast i alla klasser vi starta!
Men sen hände allt med min hand och när jag kommit tillbaka från det så hända ridolyckan istället..
Kanske helt enkelt är meningen att jag ska ha någon annan häst och att Goodie ska bli Jennys stjärna.

Dock kommer han alltid vara väldigt speciell för mig. Ni vet när man har alla odds emot sig och bevisar helt motsatsen, så kändes det med Goodie. Tänk vad lite kärlek kan göra...
Jag kommer aldrig glömma Min Goodie...

Kommentarer
Postat av: Fröken Viktig

fin blogg. hoppas du får en mysig helg :)

2009-07-17 @ 23:45:55
URL: http://www.frokenviktig.com
Postat av: mikaela

<3



sv: följer dig med bloglovin nu , om du vill kan du följa min :)

2009-07-18 @ 01:28:30
URL: http://storyofmikaela.blogg.se/
Postat av: emla

Usch vad jobbigt Jenny :(

2009-07-18 @ 09:38:21
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0