Condamino.

Idag blev han min, lilla Condamino.. Just nu äger jag alltså två hästar! En 11-årig super fin valack som betyder allt för mig, och ett underbart vackert litet hingstföl. Men vet ni? Goodie (min valack alltså..) är inte min från och med imorgon.. Då skriver Jenny på papprena på honom. Vet ni hur glad jag är?
Jag erbjöd henne ett annat pris och nu tog hon honom! Jag är så himla glad!
Dessutom som behöver hon en lite mer rutinerad häst för hon har fått en plats hos ingen mindre än Kyra Kyrklund. Så hon ska alltså åka båt eller flyga över med någon av hästarna dit och träna. Tänk att få vara med om något sådant, förstå lyckan?
Tror jag ska söka ett sådant stipendie jag med, om några år då.. århundranden snarare kanske..
Men men vilket fall, nu är allt dethär ur världen och jag får hem min lilla stjärna i november eller december. Sen om några år lär ni ju få se upp på tävlingsbanorna alltså. Då kommer jag med min (godkända?!) hingst och sopar banan med er ;) okej detdär är väldigt mycket drömmar, men vem vet?
Har tyvär kommit fram till att min Dino nog kommer bli väldigt stor! Ca. 1.70.. vi får se hur det går..

Min dag nu då?
Jo jag vaknade tidigt och mådde inte bra alls. Skulle hälsat på min pappas syster med familj när dom var här nere och hälsade på från stockholm.
Men jag orkade inte det tyvär...
Tog mig tillslut i kragen och åkte ner till oskarsström och fixade alla kontrakt och grejer gällande Dino. Påvägen hem stannade vi till hos Mistral (min gamla ponny) och hälsade på honom. Där hade vi någon som verkligen kände igen mig idag kan jag nog nästan lova, för jösses vad go han var mot mig. Helt tokig ju! Det är i sådanna lägen man känner för att bara trycka in han i backsätet och sticka liksom..
Men men det gick ju givetvis ingen med på så jag fick lugna ner mig..
Påvägen hem pratade jag med Jenny och vi löste alla med Goodie, äntligen! Jag är verkligen lycklig över det.
Nu helt plötsligt har hela dagen gått och det känns ändå inte som jag hunnit med nästan någonting, det är lustigt sådant va?
Men nu tänkte jag sova om en stund iallafall.
Kram

Kommentarer
Postat av: emla

det var väll skönt att det löste sig med Goodie :)

2009-07-30 @ 22:39:13
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Vad roligt att allt löst sig!! =)

2009-07-30 @ 23:28:35
URL: http://kjarni.blogg.se/
Postat av: Sofia

så skönt att allt löste sig med finingen goodie nu ändå =) vart ska du ha ditt nya stjärnskott sen då? :)

2009-07-31 @ 14:02:23
Postat av: JennyM

Sofia:

Jag ska ha han hos Rebecka innan han blir hingst på riktigt :P sen får jag se, kollar lite stall och så :) har ni bestämt vart music ska?:)

2009-07-31 @ 15:09:18
URL: http://jennymagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0