That's weird.

Hello friends.
Ni vet att ni är bäst i världen va? Nu vet ni det iallafall!

Usch, vilken dag jag haft. Föresten är nästan alla mina dagar ganska tråkiga just nu. Mina föräldrar gör dock sitt bästa för att pigga upp mig, tur att jag har dom.
Sovit bort nästan hela dagen idag, trots det är jag trött. Men det är medicinerna som gör det tyvär, dock börjar jag kunna trappa ner på dom nu utan att ha alltför ont. Bara att med dom slipper jag ha ont alls, så antingen ingen värk och riktigt starka mediciner (tror alla vet vad sånt kan göra med kroppen?) eller värk hela tiden och lite färre mediciner.. Jag har ju en mamma som jobbar på dialysen och delvis vet jag ganska väl vad starka mediciner kan göra mot tillexempel levern. Tror ni jag får höra det ofta? Så i detta fallet försöker jag lyssna på mamma. Dock kommer det jobbiga stunder med detta, som idag.. Velat sova hela dagen, delvis för att jag är trött men också för att då känner jag inte något. Inte så dum som man ser ut va? ;)

Vilket fall, det är iallafall på rätt väg ska ni veta. Jag har som vi kan kalla det sjukträning 4 gånger om dagen med hjälp av mamma och pappa. Sen har jag även börjat kunna träna lite själv med. Inget speciellt för er, men för mig är att kunna lyfta benet själv ett stooort framsteg.
Så tänk på att inte ta allt förgivet vänner, det är något man får erfara varje gång man skadar sig känns det som. Hur beroende och väl uttänkt allt är. Vad man tar förgivet att man ska kunna göra saker och så. Just nu kan jag inte göra något själv, i princip ingenting. Men jag vänjer mig, sakta men säkert.
Torsdag idag föresten, och torsdagskvällarna i borås har börjat. Tanken har inte ens slagit mig fören nu, men hade detta inte hänt och jag bott hemma som jag gör nu hade jag förmodligen varit ute och kollat en liten sväng på någon av våra högklassiga krogar här i Borås..
Hade förmodligen dock kommit fram till samma sak som jag gör varje gång när jag är ute här, - att boråsare är ganska konstiga och att det alltid är samma människor på samma ställen. Vecka efter vecka.
Så vet ni? Jag kan inte ens säga att jag känner att jag direkt missar något, även om jag hellre hade haft ett helt ben. Men kanske tar med mig min rullstol någon dag och rullar in på harrys, med tanke på att det är enda krogen man skulle komma in med rullstol haha. Vilket liv, undra va man kan åka fast för i rullstol, inte kan det vara rattfylla iallafall? Ni som vet kan ju höra av er.. Inte för att det är direkt planen men kan va kul att lära sig något nytt =)

Jaja nog om det nu ska jag kika på en film. Hörs imorgon.

Dags att börja träna nu tror jag..

Kommentarer
Postat av: Sofia

du, ledig ngn dag snart? ;) i så fall kan en tjatig sofia komma upp ett tag, har inte så mkt för mig på dagarna, och vore kul att prata lite :D PUSS!

2009-07-10 @ 13:26:46
Postat av: emla

Jag vet precis hur det är med en mamma som jobbar på sjukhuset :). Känns som om jag är expert på infektioner :).

2009-07-10 @ 17:30:17
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0