Extrem otur?

Hej mina läsare.
Jag har verkligen inte orkat uppdatera idag för jag har varit jätte nere. Försökt hålla modet uppe sen olyckan, men idag blev det svårt..

Jag ska börja med att berätta min hemlighet..
Mina tankar och bland annat vårat lilla äventyr i helgen var att kika på ett föl, ett hingst-föl har jag alltid velat ha. Så jag har nu spenderat ett tag framför datorn och tittat ut lite föl som verkar intressanta och hittade ett direkt, som vi alltså kikade på i lördags. Super fin är han, men jag hade lite högra förväntningar på bland annat hans trav. Traven känns ju trots allt väldigt viktigt eftersom det enda jag begär är att det är ett hingst föl med gångarter som redan nu är lite utöver det vanliga.. En del går ju att jobba upp, samtidigt som det är en risk jag tar att köpa något så ungt.

Vilket fall, Jenny bad ju mig att sälja Goodie för lite mer än en vecka sen och efter många om och men kom också jag på att det var det bästa. Idag skulle det bestämmas, hon skulle bara röntga frambenen för säkerhetsskull, men åkte aldrig dit...
Hon hittade igår en 4-åring som hon själv kallar Goodies Tvillingsyster..
Så nu står jag här, med en häst jag räknat med att sälja.. Som jag inte kan ta hem pga skadan. Så just nu sitter jag i panik och försöker sälja min stackars älskling. Jag vill så himla gärna att det ska bli bra också, det visste jag ju att det skulle bli hos Jenny! Jag känner mig verkligen uppgiven!
Dessutom hade jag hittat ett super föl inte långt härifrån som vi skulle kollat på idag...
Men jag och pappa ska åka dit imorgon ändå..
Jag är inte speciellt orolig över att jag tillslut kommer få sålt Goodie, men jag vill att han ska ha det bra och jag måste sälja han NU!
Jag vet inte vad jag ska göra riktigt.. Ultimata hade varit om Sofia hade letat storhäst, jag är nästan villig att ge bort honom till henne men jag vet att hon inte vill ha stor häst än. Speciellt inte med tanke på hur otroligt duktiga hon och hennes lilla ponny var i helgen =)
Jaja, bara att bita ihop nu, det är ju sjukt många som är inne och tittar på honom iaf så han drar tydligen mångas blickar till sig. Fast det visste jag ju redan sen tiden när jag hade honom och man alltid var i centrum på framridningen och på träningar. Alla pratade om vilken otroligt vacker och duktig häst jag minsan hade/har... och visst vet också Goodie själv om det! Jösses!
Jag avgudar dendär stackars hästen, för mig är han allt! Jag har haft sådan tur som fått äga honom, verkligen! Men nu måste jag tänka på vad som blir bäst för mig och denna fåniga skadan. Men givetvis kommer jag inte för alla pengar i världens ens släppa honom till någon som jag inte tror han kommer trivas hos. Det är ju bara att glömma!

Långt detta blev nu, hoppas ni orkat ta er igenom allt nu om inte annat kommer det förhoppningsvis ett mindre dystert inlägg imorgon. Ha en fortsatt bra måndag! =)

Kommentarer
Postat av: emla

Nää ska inte Jenny köpa Goodie längre då :(?



Förstod att det var du som skrev :).

Kanske skulle ta och träna för han Peter då :). Vet inte om jag själv skulle klara av att rida för Ingrid :).

2009-07-27 @ 22:05:40
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/
Postat av: emla

Ja tydligen för jag skrev och frågade dem på ridhuset :).



Nä det tyckte jag med var lite taskigt. Men har du ute han på annons nu då?

Hade man ahft pengar och ingen Wilma så. Men så ligger han för mig i utbildningen med hahaha :)

2009-07-27 @ 22:22:08
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/
Postat av: lina [discosadness.blogg.se]

åh, hoppas verkligen allt reder sig för dig snart!

2009-07-27 @ 23:27:09
URL: http://discosadness.blogg.se/
Postat av: lina [discosadness.blogg.se]

sv: absolut! ^-^

2009-07-28 @ 00:23:50
URL: http://discosadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0