Right or wrong?

Jag har funderat och funderat över detta, och nu har jag bestämt mig för att lägga mig i..

Men först en fråga (eller tankeställare?)

Varför kan vi människor aldrig någonsin vara helt nöjda med oss själva?

Nu menar inte jag att jag själv tycker att jag är perfekt, för det är ingen. Men jag har insett mina brister och försöker istället framhäva det jag tycker om hos mig själv. Om det sen är personlighets mässigt eller utseende mässigt det får man ju avgöra själv.
Just denna diskussion som jag tänker lägga mig i är väl mestadels utsidan, den ytliga faktorn.. Den som jag tror många människor har mest komplex över.
Jag tänker inte nämna något namn just vad det gäller denna bloggaren, men själv har jag slutat läsa denna manliga bloggarens blogg när jag insåg att där fanns inte riktigt alla hästar hemma i stallet om jag får säga så?!
Det var väl ungefär i samband med att han uttryckte sig som så att alla människor som inte var så kallad "size-zero" var överviktiga och äckliga. Jösses snacka om en något förvrängd världsbild, killen måste ju vara sjukt lätt att övertyga. . Personen ser på tv, läser tidningar och allt sådant och ser alla trådsmala och näst intill undernärda människor och tänker att "ja men jösses det är såhär man måste se ut".. Media har skapat ett behov hos en människa som nu tro att detta är ett ideal. Okej, man får tycka och tänka precis hur som helst, men i bloggvärlden har denna killen begått kanske både det bästa och största misstaget man kan göra.. Jag menar läsare får han ju, tillochmed jag blev ju illa tvungen att gå in och läsa om hans nya special diet. Man svälter sig flera dagar (men viktigt att då dricka mycket vatten.. för vad händer annars liksom? Jo man blir helt enkelt sjuk, så drick mycket vatten så drar ni iallafall ut på det kanske till några månader.. kan dock inte garantera att ni kommer va friska då, men förhoppningsvis har ni båda anorexia och lite annat skojjigt, och det är ju bra ellerhur?..) efter fem dagar av svält eller tre eller vad det nu var så får man äta vad man vill under en hel dag. Sen är det dags för svält periden igen.

Okej, om denna person nu vill hålla på med denna dieten så fine, gör det. Men snälla, snälla, snälla skriv inte i det i din blogg som du vet påverkar andra människor. Mycket riktigt var det ju folk som hade mejlat personen och berättat att metoden var jätte effektiv. Jag tror säkert att man kan gå ner i vikt, men om vi tänker lite långsiktigt.. För det första, kommer det vara jätte svårt att hålla denna vikt. För det andra, snälla människor ni kommer bli jätte sjuka. Kanske inte första veckan och inte andra heller men ni kommer bli det! Ni kan ju inte leva med att äta så resten av livet det måste man ju förstå själv?

Jag kan inte se något annat än att personer som gör dethär måste ju på något sätt känns sig missnöjda med sig själva. För man gör det ju inte för någonannans skull eller?!

Jag vill bara påpeka också att jag klankar verkligen inte ner på er människor som är size-zero nu av naturen, kanske inte kan gå upp mer eller så, inte heller er som faktiskt lider av anorexi eller liknande. Det jag bara inte tycker är rätt är att man skapar detta behovet hos människor som inte har det naturligt eller inte är där innan.

Titta er själva i spegeln och tänk på dom sakerna som gör er till er, och det som ni tycker om själva. Framhäv det som är bra och det som ni tycker om. Då kommer andra också tycka om er.
Bara så ni vet, ni är förjäkla snygga allihopa! =)



Kommentarer
Postat av: Andie

Skitbra skrivet! Jag kan inte mer än hålla med dig. Det är osunt att gå på en svält diet. Och jag har en känsla av att jag vet vilken bloggare du syftar på.

2009-01-17 @ 13:10:13
URL: http://www.upinmytree.wordpress.com
Postat av: Anonym

Och snyggast av oss alla är du!!! Puss

2009-01-18 @ 21:14:05
Postat av: Maria

Fyfan för sånt där. Det är så jävla sjukt at såna där smala, eller ska jag säga döligt magra, modeller ens får synas på en catwalk. Vem vill att en sådan människa ska gå och visa upp deras kläder. Det är sjukt!!!



Usch, nej det är bara äckligt!

2009-01-18 @ 22:56:51
URL: http://Mariasy.blogg.se.
Postat av: caroline

gå in här www.mer-trafik.se om du vill skaffa fler läsare till din blogg det är helt gratis!

2009-01-19 @ 14:46:45
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sjukt bra skrivet! Det är ett jätteviktigt ämne.. och det är så tragiskt att folk kan gå och svälta sig själva på det sättet. Samhället är rätt puckat egentligen.. eller iaf extremt utseende- och åldersfixerat och allt handlar nästan bara om ytan.. Sjukt vrickat fel.

2009-01-25 @ 21:32:58
URL: http://friisie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0