It´s never the end.

Jag har fått frågan nu tusen gånger, så till er som undrar nu då..

Varför sa jag upp mig från 3 Acton?

Jo, såhär är det:
Vi jobbar sju dagar i veckan, minst 8 timmar om dagen. Finns kanske vissa undantag.. Vi reser sverige runt och bor på hotell. Åh, lyxigt tänker ni!?
Det är roligt första veckan, kanske två veckor. Ser hotellet prince philip i Skärholmen som mitt andra hem faktiskt. Där trivdes jag jättebra. Men man saknar alla mer normala saker, som att kunna åka och träna och rida framför allt. Umgås med mina vänner (även om jag fått jätte många nya som jag vet att jag kommer hålla bra kontakt med även nu efter att jag kommit hem..) och vara en del av allt som händer i deras liv, inte bara över telefon.
Dessutom när man kommer hem till hotellen så känner man inte att man är i sitt hem utan man är fortfarande på jobbet. Man lever jobb, dygnet runt.
Jag älskar verkligen det jobbet. Jag längtar redan tillbaka och jag har bara varit hemma några timmar. Men har också en del ouppklarade saker hemma som måste lösas. Bland annat min Goodie, men eftersom han åker redan på söndag så..
Sen var det ju detta med min sjukskrivning och trötthet, jag ville väl inte tro det men jag blir inte helt bra. Eller den där förbaskade tröttheten sitter i än. Jag är ju faktiskt bara 21 och känns som att det är för tidigt att känna sig för trött för att kunna jobba?
Bättre att ta en längre paus, för det finns faktiskt ingeting som säger att jag inte kommer ringa min coach igen och känna mig sjukt taggad över att stå på ÖB mitt ute i skogen med ett hundratal människor som går in och handlar och ändå sälja en 5 st.. minst!
Jag vet att den gnistan finns där för jag lovar er, att jobba som försäljare är sjukt kul! Så länge du är tävlingsmänniska så kommer du älska det.
Dom som känner mig vet att jag är en ganska sjuk sådan..
Att ta detta jobbet var det bästa jag kunde göra, jag vet att alla tvivlade så på att jag skulle kunna sälja. Men vet ni, jag har inte behövt ljuga en enda gång och det har faktiskt gått bra stundtals. Inte det sista kanske, men anledningen till det förstår ni kanske nu..
Jag har bevisat för både mig själv och andra att jag nu faktiskt är en helt ok säljare, och bättre ska jag bli. Jag har hittat något jag tycker om i mitt liv, som jag aldrig hade kunnat tro innan. Så jag kan garantera, att se mig som säljare kommer ni få göra en hel del framöver..

Jag är alltså hemma nu, ligger i min säng och lyssnar på musik. Tänker också på stackars sara som står ensam nere i skåne. Vad jag saknar dig!
Vi har haft sjukt roligt dom tre sista dagarna. Kunde inte avslutat på ett bättre sätt!


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, stumpan! Det är inge synd om mig. Jag har det faktiskt jättebra här! Taggad till max faktiskt! =) Men självklart saknar jag dig ändå ;)

2009-01-15 @ 14:09:53
URL: http://sarabertas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0