Frågor och svar.

Jag får emellanåt en del frågor via både bloggen och mailen och har märkt att visa är väldigt återkommande så jag tänkte svara på några...

Vart hittar du all ny musik?
Musik är något jag älskar, så man kan ju nästan säga att jag är lite smått besatt av sitta och söka på olika ställen efter ny musik. Har en del sidor jag gå in på med, som tyvär dom flesta lagt ner. Annars sitter jag på Youtube och Google en hel del. Söker på artister jag tycker om eller producenter eller vad det nu än kan vara. Billboard är jag inne och kikar ibland med, dock är även den lite "sen" så. Men även jag missar ju, massvis! Helt galet vad mycket musik som görs som är riktigt bra som vi aldrig kommer få höra..

Har du tävlat mycket med dina hästar, i vilka klasser och är du duktig?
Jag började tävla när jag var runt 12 år tror jag på min andra ponny faktiskt. Vi gick från LC till LB och sen helt plötsligt LA tills vi tillochmed insåg att vi behövde höjja oss där med och tävlade dom sista åren Nationella och elit tävlingar och startade FEI. Hade tillochmed ett kval till SM men min ponny var gammal och just då lite ur form så jag försökte inte mer. Vi var också med på olika inventeringar där dom också ville ha med oss i spetsgruppen (6 bästa i sverige) Men detta var på "fel" ställe, det var egentligen en stor-häst inventering och som sagt. Gammal ponny..
Sen köpte jag min första storhäst som aldrig gjort något i hela sitt liv mer än gått kvaliten med gångartsdiplom. Med hnom fick jag höra saker som "du ska inte förvänta dig något på många år nu, storhäst är inte ponny..." vi gick från LC till LA med vinster och placeringar i princip varje start på en bara 3 månader. Vi skulle också ha debuterat MSV hösten 07 då jag blev skadad och även min häst.Annars gjorde vi alla rörelser tillochmed St G. Förutom domdär dumma bytena ;).. Så tävlat mycket, ja det vill jag väl nog påstå. Det är det bästa som finns ju. Om jag är duktig? Det är nog en smaksak tror jag...Jag menar hästfolk komme ju alltid vara hästfolk. Men vilja har jag så det räcker och blir över, och tro mig den kommer man långt på!


Varför sålde du din tävlingshäst Goodie och vad gör han nu?
Jag sålde Goodie för att jag blev skadad och att Jenny som hade honom ville köpa en häst. Då hade jag blivit tvungen att ta hem honom och det tyckte inte jag var rättvist. Att låta honom gå i en hage tills jag blev tillräckligt bra. Nu går han hos Jenny, tränar massvis. Jenny själv gillar inte att tävla särskilt mycket vad jag förstått, men det gör inget för Goodie älskar att träna och dom tränar för Minna Telde nu och åker dit ibland flera veckor i sträck. Så numera gör min lilla buse alla rörelser upp tillochmed Grand Prix! Inte illa för en häst som såg ut som en.. jag vet inte vad för ett par år sen. Dom ska desutom till Kyra Kyrklund nu i Januari och träna. Så glad för deras skull, vet att Goodie älskar sin nya matte så!

Varför skriver du inte mer om dina bröder?
Jag säger det varje gång och jag säger det igen.. Jag vill så himla gärna göra det, men känns som folk lägger sig i väldigt mycket då. Dom tror att jag försöker vara något jag inte är. En fullvuxen person med massvis med erfarenhet. Men det har jag inte, men vad det gäller att växa upp med två gravt utvecklingsstörda bröder så har jag faktiskt väldigt mycket "erfarenhet". Det är ju för tusan mitt liv! Varje dag är det något som är annorlunda mot kanske ditt liv hemma, men som för mig är bara en sak i mängden som är helt naturligt. Men jag ska bli bättre på det då jag faktiskt fått denna frågan nu senaste tiden flera gånger!

Varför skriver du inte mer exakt vad du gör i din blogg, blivit så hemlighetsfull?
Jag har blivit det nu senaste tiden ja. Jag inser att jag inte kan skriva ut lika mycket längre. Jätte tråkigt, med tanke på att jag gärna vill dela med mig. Även om vissa sake faktiskt är bättre att hålla för sig själv.

Varför stannade du inte i Tyskland?
Egentligen vill jag inte skriva exakt varför i bloggen. Men det var av många anledningar delvis för att tjejen jag var hos inte hade plats egentligen fören i augusti och hon ville ha kvar mig men så länge så skulle jag då få vara och jobba i ett unghingst-stall. Jag ville ju knappast sätta mitt liv på spel varje dag så nej tack! Dessutom håller en del i tyskland på med väldigt dumma och förbjudna metoder och jag vill inte på något sätt stödja det.. Därför kommer jag heller aldrig vilja åka tillbaka, min barndomsdröm känns som ett stort skämt tyvär!

Varför jobbar inte du?
Jag är sjukskriven efter en ridolycka i somras..

Sen den evigt återkommande frågan..
Ska du verkligen behålla din Dino som hingst?
Jaa där har ni förstått alldeles rätt. Jag ska visa honom på rådgivande redan nästa år, då folk rekomnderat mig att göra det pga hans temprament och benställning och allt sådant. Dessutom har han ju väldigt bra stam! Plus att han redan nu rör sig som en gud. Min dröm sen jag var ca 12 år när jag började tävla är att någon gång skaffa mig en hingst och då är det ju enligt mig bättre att skaffa sig en som inte är könsmogen än anser jag för som det är nu så bygger vi redan upp ett band och förtroende från marken. Så när det sen kommer till ridningen hoppas jag helt enkelt att han ska tycka det är okej pga att han litar på mig. Likaså hanteringen! Även om jag har räknat med att skicka iväg honom när grunderna sitter och han ev ska visas...


Eftersom att frågorna kommer på lite olika sätt varje gång så har jag gjort om dom lite. Eller mer anpassat dom, men nu fick ni lite svar iallafall. Finns en del andra frågor med som jag inte kommer svara på här, inte än iallafall.
Men om ni undrar något så får ni väl fortsätta maila eller fråga här eller vart ni nu vill! :)

Min extremt galna och ohanterbara hingst..


Kommentarer
Postat av: Timmie

Du svarar väldigt bra på dina frågor!

Håller även med dig helt och hållet, man kan komma långt med en stor ambition, vilja och ett jäkla anamma. Att komma ngn stans inom ridsporten krävs det hårt jobb. Men det ärvärt vart enda steg!

Hoppas du kommer tillbaka till den ridningen du vill vara på.



Ang Tyskland. Många tjatar om att man MÅSTE åka till tyskland. Jag själv har fått många påtryckningar. Men jag känner mig inte redo. Ska jag iväg vill jag kunna visa till 100% att jag kan rida. Dessutom så har jag ett annat som jag tror kommerbli ett topp jobb somjag inte vill lämna. Men det finns "ursäkta" mycket skit i tyskland, även i sverige. Det är verkligen viktigt att man arbetar där man känner att deras ridning är det man vill ha. Samt att där du var, har funderat månbga ggr varför personen annonserar om att hon behöver ngn ny så ofta. Då börjar ugglorna i mossen komma, i och med att denna personen måste söka nya personer hela tiden så är det något som inte kännsr rätt eller har jag fel?



ha det bra!



=0)

2009-12-01 @ 18:35:43
URL: http://melanozz.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Nu tycker jag faktiskt att vi får ta andra bilder på Dino någon dag ;-) Så du får lite variation!

2009-12-01 @ 19:36:12
URL: http://kjarni.blogg.se/
Postat av: Timmieie

Sv: Jag ska faktisktsluta hos Catrin. Tiden här har varit jätte bra. Men fått ett annat bra erbjudande så flyttar nästa vecka! Men duktig det är hon verkligen!



=0)

2009-12-01 @ 20:06:41
URL: http://melanozz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0