No more.

Hej på er.
Ja blev inte mycket uppdatering idag heller nej..
Jag vet inte vart jag ska börja riktigt, men som en del av er som läser här lite oftare kanske vet så råkade jag ju ut för denna onödiga ridolycka för ungefär en månad sen.
Efter alla operationer och benbrott så har jag ju gått på ganska så starka mediciner (ni behöver inte oroa er, bara ena benet som inte är så helt efter mina påhitt) vilket har slagit ut min kropp fullständigt. Jag väntade väl bara på det..
Senaste veckan har jag haft hjärtklappning, svårt och andas, ont i bröstet, kännt mig febrig och allmänt hängig. Dessutom har jag stundtals även haft vilo puls som min max puls, okej nej inte riktigt som maxpulsen men iallafall långt över normalt.
Idag var det lite värre än vad det varit senaste dagarna så fick till slut ge med mig och snäll följa med till sjukhuset... Dom har stuckit sönder både händer,armar och mina fungrar nu och uteslutit allt ifrån hjärtinfarkt (yeah right) blodpropp, blodbrist och ja typ tusen andra saker. Tillochmed gjort ett såkallat EKG för första gången i mitt liv. Mycket nya saker jag fått uppleva sen jag ramla av, åka ambulans är ju också en sådan sak. Hade dock hellre väntat ett par år kanske men men.
Vilket fall, efter ett par timmar kom dom fram till att alla biverkingar jag har kan man få utav en av medicinerna jag fortfarande tar. Så dom är borta nu.. likaså alla andra mediciner, nu får det va nog!=P
Väl hemma igen så kom A en stund och hälsade på, medans mamma och pappa hade fint besök. Så jag slapp sitta inne själv.. Tur att man har snälla vänner som dessutom står ut med en efter en lång dag på sjukhuset när man är såhär trött men men.

Förövrigt var Jenny här och skrev på alla papper på min älskade Goodie igår, men fortfarande inte förstått det så får väl se när jag inser att han inte är min längre...

Annars då?
Annars mår jag faktiskt riktigt bra =) känns lite lugnare nu, hoppas dock dessa konstiga biverkningar (eller vad det nu är) går över nu då. Men det tror jag! Eller jag är ganska säker.
Känner dock att jag hade behövt lite semester från att va skadad ett tag, åka med mamma och pappa till Italien nästa vecka hade inte varit fy skam. 10 dagar i solen hade varit skönt, men kan bli ganska skönt här hemma med så. Det löser sig säkert!

Nu ska jag avrunda mitt långa inlägg så hörs vi imorgon. Kram på er!

Något att se fram emot ;)


Kommentarer
Postat av: emla

Nästa gång det är fint väder så ska jag abda med henne. har aldrig badat och simmat jämte innan, men det ska bli kul :).

2009-08-02 @ 11:23:37
URL: http://emeliecarlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0