En helt vanlig midsommardag, nästan.

Ja då var detta årets midsommarafton över. Hoppas ni hade en super dag igår?
Det hade jag iallafall, åkte till Varberg med Tina, Isabella, Lisa och Vanessa. Gissa om det var mycket Boråsare där. Bara folk från borås ju, kändes nästan som att vara hemma. Men trevligt var det. Började kvällen ute på apdelvikens camping. Sen fortsatte vi in till stan och "nyfiket" efterdet blev det faktiskt hemgång. Givetvis var det lilla jag som körde, men var ganska skönt faktiskt.
Träffade massa gamla kompisar med jag inte sett på sisådär två år, sådant är faktiskt riktigt roligt..

Dock förstår jag mig faktiskt inte på er som tillbringade eran midsommarafton med att bråka. Mycket bråk igår, dock inte så extrema som i Göteborg. Men ändå, jag och Tina hamnade i mitten av ett sådant där folk som gick förbi var nära på att få glasflasker i huvudet. Helt desperat kändes det bara som. Jag menar hur häftigt är det egentligen att bråka och göra sönder en glasflaska tillexempel för att kunna slåss med, när personen du slåss mot inte har något mer än sina egna händer att slåss tillbaka med?! För det första är det fegt och riktigt onödigt.
Under just detta bråk (som jag och Tina flydde undan ganska snabbt) så tog det en stund innan polisen väl kom och med tanke på att det var riktigt mycket folk som hade blivit inblandade i det då så var det ju ett antal polisbilar som hittade dit, men då hade vi ju redan sett flera stycken som kommit därifrån med skadade bakhuvuden och händer och armar, ja det mesta faktiskt.
Sen stod det då folk där med polisen i över en timme säkert och skulle förklara vad som hänt. Var det verkligen värt det kan man fråga sig då?
Jag menar när någon frågar dagen efter om ni hade roligt igår och du blir tvungen att svara "Njae, det blev bråk och så kom polisen, sen fick vi åka hem.."
Nej, jag förstår mig inte på det..

Sen fick jag uppleva ännu en sak som jag blev väldigt besviken på.
Jag vill alltid tro gott om alla människor, jag vill tro på vad alla säger och att folk är ärliga mot mig. Men även det fick jag lära mig igår att man kan inte alltid tro på vad folk säger. Visst det har jag fått lära mig tusen gånger innan men igår blev jag faktiskt besviken. För ni trodde verkligen att jag köpte eran usla lögn också. Men samtidigt var det inte ens värt att argumentera om det, eftersom att ni inte var nyktra heller. Men sådanna saker sätter djupa spår hos mig och jag kommer inte glömma det. Sen hörde jag det sägas en hel del saker om en person som faktiskt är min vän och det blev jag ännumer sur över. Det hela behöver ju inte gå till överdrift.
Men som sagt alltid lär man sig något nytt, tråkigt att man måste lära sig den jobbiga vägen bara.

Nog om sådant tråkigt, tror många har varit med om exakt samma sak. Flera gånger om, dom flesta vet nog hur tråkigt det är men ändå fortsätter det?! Skärpning på oss alla.
Vilket fall, var det en grymt rolig midsommarafton trots allt. Den började bra och den slutade ännu bättre! Förutom vissa incidenter längst vägen då.
Men lite glad är jag att vi valde att inte åka till Göteborg, med tanke på alla hemskheter som hände där..

Förövrigt hann jag sova i tre timmar innan jag skulle upp och mata dom där fyrbenta pållarna i stallet. Släppa ut och dona och greja. Det var inte det lättaste. Gissa om jag sov gott när jag kom hem igen? Kröp ner i sängen med min snarkande hund jämte mig och bara myste :)

Det är väl ingen som skulle kunna motstå dendär mys vovven?! ;)

Kommentarer
Postat av: peter

jag håller med dig tillmax :O

2008-06-21 @ 19:35:27
URL: http://kjarsgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0