You don't even know how very special you are.

Lång dag igår, mycket som hände och sådär.. Så får väl se om ni orkar läsa. Men ni som brukar läsa är väl ganska vana nu förhoppningsvis så, Hang on!
Min dag börja faktiskt ganska tidigt, för att vara en ledig fredag. Kl 9 - Upp och sprang, sen hem duscha snabbt. Efter det bar det iväg in till stan.Skulle hämta alla mina skor som var på omklackning, skulle även haft några av dom i helgen. Men så kommer man dit, stängt pga sjukdom! Jaha vad ledsen jag blir, då får jag köpa nya skor då! Eftersom det med nya skor är lite av ett beronde för mig så var jag inte direkt gråtfärdigt ;) Inget skulle få förstöra denna kvällen inte!
Jaja innan dess blev jag tvungen att åka till chefen (carina) och lämna mitt nya sjukintyg och prata lite och sådär. Pratade bland annat om att jag kanske ska ut till alla enheter och föreläsa om min situation hemma. Inte alla som vet hur det ligger till, men kan ju berätta att jag är den enda i världen som har två bröder med ett syndom som heter aaskogssyndrom. Båda mina bröder är gravt utvecklingsstörda. Nu tänker du som inte visste om detta att Nej, men stackars dom och dig?! Man vet inte riktigt vad man ska säga, men nu ska jag hjälpa er med eran osäkerhet och säga att jag haft tur. Jag lovar att man har helt andra synpunkter och värderingar på livet tack vare dom. Jag har lärt mig otroligt mycket, inget vanligt som syns på mig kanske.. Men sånt som jag tänker och funderar över! Jag älskar min bröder över allt annat! Dom är bäst, lite krävande ibland kanske :P men helt underbara!
Vilket fall, Carina ville att jag skulle ut på alla boenden och föreläsa om min situation och saker som personalen kanske inte tänker på att dom gör eller säger. Ett exempel min storebror är besatt av mat, man måste nog känna han för att förstå hur besatt han är. Men han skulle kunna äta tills han spydde och sen äta igen. Det finns helt enkelt ingen spärr. Vad är den vanligaste kommentaren man möta av när man träffar människor och han börjar prata om mat? Jo givetvis Nämen lilla vännen får du igen mat hemma?! Sen flinar dom lite för att dom vet om hur han är, men måste ändå vräka ur sig en sådan opassande kommentar.. Klart han får mat, han äter som en hel häst. Men han får inte mat jämt som han egentligen hade velat.
Jaja sådanna saker som kanske andra människor inte tänker sig för när dom säger. Men tänker man efter så är det ganska onödigt. Finns massvis med saker och prata om men det kan jag skriva mer om en annan gång.
I vilket fall, efter ca en timma kom jag därifrån. Då hade jag lite tid påmig innan martina och tina kom till stan. Så han köpa ett par skor, röda så klart ;) Mitt andra par, men men!
Sen bar det iväg till systemet och handlades lite.. Efter detta var det raka vägen till Goodie och säga hejsan till honom. Stackan har blivit helt besatt av att jag kommer och hälsar på han. Älskar dig Goodie, skulle kunna göra vad som helst för den hästen! Svårt att tro tänker ni, men det är väldigt sant!

Hem, duscha och göra sig iordning. Sen kom Martina och Tina och vi satt och tjata och drack lite. Jag drack dock bara vatten men det va gott det med! Pratade gamla minnen och lyssnade på musik.

Sen bar det av, in till stan och hämta Tinas Simon, sen raka vägen till Göteborg. Riktigt snuskväder hela vägen, såg knappt ut. Men vi kom fram hela och glada (förutom martinas skoskav) ;).. Ja, nu var vi helt plötsligt bara tre igen,och den stora frågan kom upp.. Vart ska vi?
Ingen som kunde bestämma sig, så vi stog väl i princip och bara väntade, tills någon kom som sen förstörde hela kvällen.. Jag vet inte varför du ska förstöra för mina kompisar med nu, men antar att du inte såg det så. Vet att du sitter och läser detta så kanske mindre kul. Men i vilket fall sluta det med att vi inte kunde gå in någonstans. Jag förstår inte hur du tänker ibland faktiskt!
Men faktiskt, så letade Jenny upp nya vänner stundtals iaf! Eller nya och nya men riktigt trevligt faktiskt! :) Men kom aldrig in på något ställe som sagt, så ganska misslyckad kväll. För min del gjorde det ju inte så mycket. Körde ju ändå så.
Vid tre bestämde vi oss för att åka hem, när Martina hade diskuterat klart med sina nya vänner. Från kalmar och allt vad det var. Trevliga prickar, eller roliga snarare...
Skjutsade hem några till Angered vars kväll också hade skitit sig. Ingen bra dag igår helt enkelt. Så var hemma i natt strax efter kl 5. Somnade på hmm, två sekunder?
Vaknade idag av att pappa kom hem vid halv två tiden. Då var det handbolls matchen ju! Norge - Sverige, ni som såg den förstår vad jag menar med riktigt rysare! Älskar handboll efter den matchen! Men det sluta med vinst för Sverige kan jag ju säga till er som missa den.

Ikväll nu då? Jo nu ska ni får höra, jag har planerat denna mycket bra. Har dock ett antal alternativ att välja mellan. Men ser ut som det blir förfest hos mig, sen in till stan. Den stora frågan där inne är ju bara xoy eller swing?! Men det är sånt som märks sen.
Nej, nu ska jag lägga av med att skriva och ta upp eran tid. Men ska ni ut här ikväll så kanske vi ses. Inte troligt men men! ;)
Ha en bra dag!
Kram J.
image52
Jag och min älskade lillebror för ett par år sen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0